Na křížovku Subáčem?
Smažka Seifi
Dobrý den.
Prosím o radu zda existuje nějaké, pro mne vhodné řešení. Je mi 38 let, jsem závislý na opiátech (od kodeinu po heroin-můžu cokoliv) a na pervitinu. Nemám danou primární drogu, jsou pro mne obě primární. Jenže to je právě můj kámen úrazu, protože v minulosti jsem byl několikrát vyloučen z metadonového programu, nebo subs. léčby Subutexem.
Momentálně se mi daří žít poměrně ustáleným životem i přes to že jsem každodenní uživatel. Chodím do práce (denně za hotové), mám pronajatý pokoj v RD. To jsou pro mne priority, kterých si neskutečně vážím a opatruji je jak oko v hlavě. Jen díky práci nemusím páchat trestnou činnost. Veškeré vydělané peníze ale investuji do drog. Proto bych rád opět nastoupil na Metadon, nebo Subutex, ale po předchozích zkušenostech je mi předem jasné, že by to nebylo na dlouho. Vždy jsem vzdržel bez pervitinu max. týden a dal jsem si.To se pak opakovalo jednorázově, vždy cca po týdnu až do dne kdy mi byla namátkově odebrána moč. Pak už jen podmínka a vyhazov. Po všech těch léčbách, Metadonech, Subutexech a různých dalších pokusech o abstinenci ať už dobrovolných, nebo nucených (výkon trestu) si dost dobře uvědomuji skutečnost, že úplně čistý být už nikdy nedokážu. Vím že toto břímně sebou potáhnu do konce života. Jde mi teď jen o to, jakým způsobem si to pokud možno co nejvíce ulehčit, protože prací uživit tu svou dvojitou závislost není opravdu žádná srana.
Prosím o radu zda pro mne a lidi (bez perspektivy úspěšné léčby a následné abstinence) v podobné situaci existuje nějaké vhodné řešení.
Předem Vám děkuji. Smažka Seifi

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Uvádíte, že Vám je 38 let a dokázal jste (viz skrytá poznámka) úspěšně celé 4 roky abstinovat. Co se na to podívat z té druhé stránky, nevidět to tak negativně a pokusit se opět o abstinenci. Sám máte vyzkoušeno, že to jde. Někdy hold bývá cesta k trvalé abstinenci klikatější a vede přes různá zakopnutí, opakované pokusy léčby a odklony na jiné cesty. Z praxe máme zkušenosti, že i u dlouhodobých uživatelů je taková změna možná.
Prošel jste komunitou, doléčovákem, nechcete se na někoho s kolegů, s kým jste v minulosti spolupracoval, obrátit a vše více a podrobněji s ním probrat?
Zvažte to!
Mějte se zatím hezky, s pozdravem MK