Čím vyplnit mezeru
Shami
Zdravím.Od 16 let beru a piju přerušovaně snad všechno co se dá.
Přestal jsem vždy sám, když to už byli extremi. Ted je mi 33 a chci zas přestat, alkoholismus jsem vyléčil Perníkem, ale už to utnu abych zas neujel na tom :-)
Poraďte čim vyplnit mezeru po drogách? Jak se nudim, nevydržim. Problém je také, chodit do práce, po pár dnech mi vždycky nasere nějaký vedoucí, který rád šlape po podřízených a je po abstynenci. Vydržet taky po výplatě, to už je pro mně ukol

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Uvědomujete si, že něco není v pořádku a hledáte řešení, to je dobrý signál.
Velmi špatně se objektivně a zodpovědně hodnotí situace takto na dálku, bez osobního kontaktu a s minimálním množstvím informací. Nicméně, vycházím z toho, co jste zde v krátkosti popsal.
Váš start již v 16letech, kdy je organismus ještě ve vývinu a pak několikaletá konzumace drog a alkoholu byl jistě zásah do organismu včetně psychiky. Bylo by fajn, kdyby se Vám podařilo abstinovat od všeho, tělo i psychika si od všech těchto zásahů odpočinula a postupně zase vše nabralo svou rovnováhu.
Doporučuji zvážit, zda se na odbornou pomoc neobrátit (byť třeba jen v ambulantní formě) a trochu více se na své problémy ,,podívat" . Za pomoci terapeutické podpory můžete získat větší náhled na sebe samého, pochopit vnitřní mechanismy, odhalit své spouštěče a tím třeba lépe předcházet rizikovým situacím a více vše dostat pod svou kontrolu, naučit se trávit volný čas jinak než konzumací čehokoliv. Pokud se Vám podařilo vypustit ze svého života alkohol je sice fajn, ale nahradit ho pervitinem, asi sám vidíte, není řešení. Nelze to řešit jako problém alkoholu, ale jako závislost komplexně.
Tak to zvažte, a když tak se ozvěte. Rádi Vám poskytneme vhodné kontakty. Mohl byste se nejdříve třeba dojít jen nezávazně informovat o případných možnostech a pak se sám svobodně rozhodnout. Nikdo Vás nebude do ničeho nutit, rozhodnutí záleží jen na Vás. Prosím o uvedení větších měst, které máte v dosahu.
Mějte se zatím hezky, s pozdravem MK