Nevim si rady
Dendan
Dobry den, našla jsem vaši poradnu a byla bych velmi ráda kdyby jste mi napsali váš názor, jistě mate více zkušeností a třeba mi poradíte, zatím si nikdo rady nevěděl.Asi před 3.lety jsem se sama tím, že jsem začala pracovat na sobě zbavila zavislosti na neurolu, který jsem brala skoro pět let(0,5 nebo 1), jenže já od ty doby stejně špatně spim, strašně dlouho usínam, nebo se budim v noci a nemužu pak usnout, i když pak nakonec usnu jsem velmi vyčerpaná druhý den i po 8-9.hod.spanku.Tak jednou do tydne mám problém.Hledam nějake članky na internetu, ale nic podobného jsem nenašla, jestli třebas dlouhodobim užívaním neurolu jsem si nemohla nějake vnitřní organ zničit? štítnou zlazu? jatra? byva mi i velka zima, byvam podražděna, nervozní..K doktorum se mi moc nechce, nikdy mi nijak zvlašt nepomohli.Budu vděčna za vaši případnou radu či názor.Předem děkuji hezky den Denisa

Odpověděl: Amrit Sen
Deniso, cením si Vaší důvěry, zdravím Vás.
Že jste dokázala přestat s Neurolem, který má velký závislostní potenciál, ať už jde o závislost psychickou, tak fyzickou, si zaslouží respekt a obdiv.
Jestli jste si mohla poškodit dlouhodobým užíváním léku, který je striktně určen pouze ke krátkodobému užívání, nedokážu posoudit. To může jen po důkladném vyšetření, pouze lékař.
Každopádně je třeba si uvědomit, že Neurol neléčí a neřeší psychologickou příčinu úzkostí, kvůli kterým bývá nejčastěji předepisován. Umí pouze tlumit úzkost. Jeho užívání, bez souběžné terapie, orientované na příčiny potíží, nemá tudíž velký smysl, natož dlouhodobější úzdravný efekt. Řada lékařů, bohužel, slyší na naléhání některých pacientů, a Nerol, nebo další léky, obsahující benzodiazepiny, předepisují jak na běžícím pásu. To je, podobně, jako například s antidepresivy, k smutku, znamení doby. Užívání Neurolu by nemělo nikdy trvat déle, než 12 týdnů. Navíc řada léků, které jsou pouze na předpis, se dá běžně nakoupit na internetu.
Píšete, že se Vám nechce k lékaři. Komu by se chtělo, tím spíš, že jak píšete, nemáte nejlepší zkušenosti. Zbavila jste se sice, klobouk dolů, užívání Neurolu, ale důvody, pro které jste jej začala užívat, možná dnes nemusí být zjevné, ale přežívají ve Vás. Podle toho, co píšete, stále zjevné jsou.
Pokud máte dát sama sobě šanci a toužíte po tom, cítit se lépe, tak se podle všeho bez lékaře neobejdete.
Že jste napsala, je signálem, že dokážete opouštět ulitu. Seberte tedy všechnu kuráž a k lékaři zajděte, o všech okolnostech Vašich potíží otevřeně pohovořte. Můžete říci Vašemu praktickému lékaři, ať Vám doporučí a pošle Vás ke specialistovi, nejlépe psychiatrovi.
Abyste se cítila bezpečněji, může být cestou, zeptat se přátel, někoho z rodiny, či známých, jestli o šikovném odborníkovi, ke kterému byste měla důvěru, nevědí.
Nejlepší pro Vás bude psychiatr - adiktolog, který pracuje buď ve státním zdravotnickém zařízení, nebo v ambulanci některé neziskové organizace ve Vašem dosahu. Tyto služby jsou bezplatné.
Napíšete li ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na služby a zařízení v okolí, obratem pošleme.
Jak je můžete vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Přidávám odkazy na stránkách naší poradny, které souvisí s užíváním Nerolu, benzodiazepinů, případně s některými poruchami, které se k nim vážou:
http://www.drogovaporadna.cz/psychofarmaka.html
http://www.drogovaporadna.cz/psychofarmaka/benzodiazepiny.html
http://www.neurol.psychoweb.cz/
http://www.spektrumzdravi.cz/benzodiazepiny-a-jejich-rizika
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete využít bezplatnou specializovanou ambulantní službu CADAS, kterou provozuje, stejně jako tuto internetovou poradnu, organizace Sananim.
Specializované ambulantní služby CADAS Sananim
Spálená 12
110 00 Praha 1
Telefon: +420 222 924 245
Mobil: +420 603 831 815
E-mail: cadas@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací i historií Vašich potíží, Vám zkušený specialista navrhne konkrétní kroky, jak ji řešit, navrhne vhodnou, účinnou terapii a případně, s Vaším souhlasem zahájí léčbu, založenou na Vaší aktivní spolupráci. Otevřeností jen získáte, nemáte co ztratit.
Budeme rádi, když dáte vědět, jak si stojíte, jestli Vám byla odpověď užitečná.
Držím palce, hodně štěstí novém roce, kdykoli napište,
Amrit Sen.