Pervitin a zmeny chovani
T.3.
Se svou pritelkyni uzivame nitrozilne pervitin. Jedeme uz nekolik dni v kuse. Drive bylo vse v poradku,najednou jakoby chvilema to nebyla ona. Porad se spolu hadame a je cim dal tim vic vybusna i na sobe pocituju ze jsem vice agresivni. Pomalu se nedokazeme spolu ani bavit aniz by z toho nebyla hadka.Vse mi predhazuje a vycita. Bere pry 3roky a ja 8let,jsme spolu chvily.Uzivani me uz nebavi,chtela bych to zmenit,ale mam pocit ze ona nechce,bavi ji to a ja pomalu zacinam kaslat na dulezite veci okolo.Neni pro nas problem za to utratit tydne par tisic. Vim,ze jsem na tom zavisla a kolikrat mam v sobe zvlastni pocit kdyz si to chci zrovna dat a nemam na to. Zacinam zapominat,pomaleji chapu atd. Na rukou se mi hrozne zbarvuji zily na nohou a obcas i na hrudi u srdce. Srdce mi tluce v jinem rytmu nez ma,obcas rychle,pomalu a i nepravidelne cim to muze byt? Obcas mam i pocit ze kazda ma davka je porad malo. Nikdy za sve roky jsem si nerozpichala zily jako posledni dobou. A nikdy se mi tak neklepaly ruce jako posledni dobe.

Odpověděl: Markéta Kordová
Opět Vás zdravím.
Dnes jsem Vám odpovídala již jeden dotaz ohledně kontaktu na K-centrum v Plzni.
To co uvádíte, je bohužel, při dlouhodobém užívání celkem běžné. Jak vztahové problémy, tak zdravotní potíže. Drogy si vybírají svou daň a ne vždy to je jen zábava a pohoda.
Doporučuji obrátit se na pracovníky K-centra (viz kontakty v první odpovědi) a vše s nimi v klidu a nezávazně probrat.
Netuším, zda zrovna v plzeňském Káčku pracuje i zdravotní personál, nicméně pokud ne, tak pracovníci Káček umí poradit i v základních zdravotních problémech (správná aplikace, péče o žíly apod.) - zkuste jim žíly ukázat a poradit se zda je nutné vyhledat lékařskou pomoc nebo zda to lze zvládnout svépomocně. Přes internet to bohužel nepoznáme. Dále s nimi můžete probrat vše, o čem zde píšete a možná se i informovat o případných možnostech, které byste mohla třeba využívat.
Veškerá Kontaktní centra pro uživatele nelegálních drog patří mezi tvz. nízkoprahová zařízení - to znamená, že se nemusíte objednávat a můžete přijít kdykoliv během provozní doby, nepotřebujete žádné lékařské doporučení, nemusíte se prokazovat ani průkazem pojištěnce, ani průkazem totožnosti, tudíž se můžete poradit zcela nezávazně a anonymně. Služby jsou bezplatné. Každý kdo K-centrum navštíví, má právo rozhodnout se pro abstinenci, nebo pro život s drogou. I když neabstinuje, je možné mu nabídnout určité formy péče.
Myslím, že nezávaznou návštěvou nemůžete nic zkazit.
Dnes v Káčku (ul. Havířská 11) mají otevřeno do 18hod. Nebo (ul. Husova 14) do 16hod. Zkuste tam zajít.
Přeji dostatek sil, věřím, že to zvládnete. Když tak pak napište, jak jste dopadla.
S pozdravem MK