Drogy
Nella
Dobrý den.Mám podezření,že dcera(19)asi něco užívá.Změnila chování,někdy se chová jako opilá(nepije),padají jí vlasy,hodně spí.Snažila jsem se s ní o tom hovořit,ale zapírá.Mám obavy i o jejich kamarádech.Co mám dělat?A jak se mám zachovat.Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
Váš dotaz je velmi stručný. Takové změny mohou ukazovat stejně tak na  potíže s drogami (i když to není zrovna typická kombinace), tak na psychické potíže, potíže s jídlem, někerá somatická onemocnění, hormonální potíže apod. Nepíšete, jak dcera změny vysvětluje. Pokud ale není vysvětlení pro Vás důvěryhocné a uspokojivé, a pokud Vás i další projevy vedou k podezření na větší problémy, ať už s drogami nebo ne, pak by bylo dobré zkonzultovat to s odborníkem podrobně, tedy při osobní návštěvě. To klidně můžete i sama, pokud dcera nebude chtít nikam s Vámi jít.
Nejlepší by bylo obrátit se na psychiatra nebo psychologa, který se zabývá i závislostmi, třeba v některém z center, která pomáhají rodinám, kde se problémy s drogami vyskytly.
Pokud byste nevěděla, kam se obrátit, napište prosím nejbližší město.