kokain
denca
Dobrý den.
Před 3 dny jsem po 3 v živote uzila kokain. Vzdy to bylo od stejného dealera a bylo mi fajn i následující den. Jenže ted potřetí to bylo naopak. Popíjeli jsme vino, dvakrát jsem si potáhla marihuany a asi hodinu a půl jsem mela kokain. Problém je, ze jsem toho sice neměla tolik, ale mela jsem mezitím ten večer male intervaly. Do určíte doby to bylo v pohodě, ale když jsme se přemístili, začalo to byt divne. Dostala jsem depresi a když jsme spřítelem jeli domu, jen jsem koukala do blba a brečela. Spala jsem asi 4 hodiny a po probuzení jsem myslela,že jsem se zbláznila..pak se to hodilo do klidu.. druhy den, jak asi ta droga odcházela, mi bylo zle-mzitky, slabost, třes, což po asi půl hodině ustalo... myslela jsem si, že už to bude ok, ale druhý den jsem jela za kamarádkou a mela jsem třes rukou, cítila se slAbe a brečela.. pak to ustalo.. svěRila jsem se rodičům, říkám jim skoro vse... když jsem jim to telefonicky oznámila a jela domu, nemohla jsem jet ani tramvaji. Srdce mi busilo (což Me trápilo hned následující den po uziti), cela jsem se třásla, chtěla jsem si volat sanitku.. nakonec se to nějak uklidnilo a rodiče mi doma změřili tlak. Normalne ho mám dost nízký, ale tentokrát mi bylo namereno 145 na 90. Ten tlak se po nějaké chvilce snizil. Pak jsem prostě nesmela na to myslet a byla jsem v klidu. Usnula jsem v pohodě a po 2 hodinach jsem se vzbudila a momentálne to pisu. Je mi na zvracení, mam mzitky před očima,potí se mi ruce, třes, chci spat, ale nemůžu usnout. Nemohou to byt abstinenční příznaky? Mám hrozny strach, ze se už nehodim do kupy, že jsem si poškodila srdce, jak me furt voli na hrudi a ze jsem si způsobila nějakou psychickou poruchu. Mam byt v klidu a čekat než to přejde? Nemůžu umřít ?jen podotýkám, že trpím na úzkosti a do teto doby jsem uziVala hormonální prášky na oddálení menstruace, možná to má nějakou spojitost. Omlouvám se za delku a překlepy, pisu na mobilu. Děkuji moc..

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Denčo.
Ke konzumaci nelegálních drog, bohužel, patří i nepříjemné prožitky, stavy a další potíže, proto nejsou na seznamu zakázaných látek pro nic za nic.
Čím vším mohlo být ovlivněno to, jak jste se cítila, nelze bohužel zodpovědně a přesně na základě několika málo informací přes internet posoudit. Mohlo se jednat o nečistou drogu a Váš organismus včetně psychiky mohl reagovat na nějakou příměs. Také se mohlo stát, že jste například místo kokainu užila třeba pervitin, aniž byste to věděla. Nebo byla droga silnější, než při předešlých konzumacích. Mohlo jít o souhru okolností - Váš aktuální psychický stav + kombinace látek (alko, THC, stimulant)...nebo to mohlo být vše dohromady nebo úplně něco jiného, opravdu těžko říct...
Užití jakékoliv drogy je pro organismus vždy velkým a nepřirozeným zásahem a to včetně psychiky. Každý jsme jedinečný a reakce každého jednotlivce mohou být hodně individuální. Také nikdy s jistotou (pokud jde o kupované drogy) vlastně konzumující neví, co přesně užije, tam pak nelze vůbec předpokládat, jak co bude působit a reagovat...
Tímto způsobem to opravdu zodpovědně nepoznáme, o co konkrétního šlo právě u Vás. Pokud máte sklon k úzkostným stavům za normálních okolností, dá se velmi předpokládat, že právě užití drog (zvláště těch stimulujících, což kokain je) Vám tyto stavy umocní. Například pervitin (také stimulant) působí anxiogenně, což znamená, že může navodit strach a úzkost.
V odkazech níže si můžete pročíst základní informace o stimulujících látkách:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/kokain.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Rozhodně už nekonzumujte žádné drogy. Dodržujte pitný režim, zkuste se najíst (spíše něco lehčího), doplňte vitamíny a minerály, můžete popíjet bylinné čaje (meduňka/třezalka) - působí sedativně. Bylo by rozumné, abyste nezůstávala sama, aby byl u Vás někdo, komu důvěřujete a cítíte se v bezpečí. Pokuste se odvrátit myšlenky jinam, zůstat v klidu, zbytečně se nepozorovat.
Pokud by Váš stav neodezníval nebo se nějak horšil, doporučuji obrátit se na odbornou pomoc. Pokud jste z Prahy, můžete navštívit naše ambulantní zařízení, viz info v odkazech.
http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
V případě, že byste vyhledala jakoukoliv lékařskou pomoc, rozhodně lékařům sdělte, co vše jste užila.
Přeji, ať je Vám brzo lépe, v případě potřeby napište kdykoliv znovu.
Tak se držte!
S pozdravem MK