Rozchod díky špatné psychice z pervitinu?
Pipez
Dobrý den. Mám takový specifický dotaz: Žil jsem s přítelkyní skoro 4 roky. Před dvěma lety jsem jí na 2 měsíce opustil kvůli jiné dívce - přesněji před Vánocemi. Po Novém roce 2013 jsme se k sobě vrátili. První rok po té dvouměsíční odluce nám to klapalo. Bez drog a alkoholu. Ale zhruba od letošního ledna bereme, já zhruba 1x a přítelkyně asi 2x týdně pervitin a já mám pocit, že od té doby nám to moc neklape. Přiznám se - trpím předčasnou ejakulací, tak jsem ten pervitin bral, jak kvůli uvolnění, lepšímu \"pokecu\" s přítelkyňí, tak hlavně kvůli lepší výdrži a tím pádem lepšímu sexuálnímu prožitku a uspokojení (hlavně tedy kvůli přítelkyni). Vztah byl stejně ale naprd. Ona si letos od února do konce března hledala a nemohla najít práci. Oba jsme z toho byli nervózní a podráždění a pořád jsme se hádali. Navíc já jsem teď byl skoro 3 měsíce pryč (vracel jsem se akorát na víkendy), na vojenském výcviku. Přítelkyně se se mnou teď rozešla s tím, že posledních několik měsíců je náš vztah na hov.. A mne by hrozně zajímalo, jestli na ten náš, respektive přítelkyň psychický stav měl pervitin takový vliv, že to vyústilo až v rozchod? Když nám to letos přestalo klapat, zhruba v ten leden\\únor a nevěděli jsme, jakého ta krize bude trvání, tak byla u psychiatričky a ta jí řekla, že to momentálně neklape proto, že její podvědomí ví že je to zhruba rok od toho našeho odloučení tak proto to teď moc nefunguje. V jednom předchozím dotazu jste autorce nedokázal pořádně odpovědět, kvůli malé znalosti jejího psychického stavu, tak jsem se trošku rozepsal, za což se velice omlouvám :-) a děkuji za Váš objektivní názor k tomuto problému. Přeji hezký večer L.P.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
to je hrozně těžká otázka, co mohlo za Váš rozchod. Myslím ale, že jste si celkem odpověděl, když jste popsal souhru několika faktorů, které v to nakonec vyústily. První rozchod (kvůli jiné partnerce), pervitin, nervozita z nezaměstnanosti, potíže v sexu, odluka poslední tři měsíce... To, jak situaci interpretovala psychiatra je možná jen zúžený pohled díky tomu, že jí, jak předpoklládám, přítelkyně neřekla o pervitinu.
Rozhodně droga v tom pravděpodobně sehrála poměrně velkou roli. Vztah, kde se objeví droga, je jako partnerský trojúhelník. Droga vystupuje jako třetí partner, který si také dělá nároky. A celkem příznačně tentokrát opustila přítelkyně Vás, protože jí je nyní asi droga bližší než Vám (užívá ji častěji, možná ne tak účelově, jak Vy, ale třeba je do ní opravdu "zamilovaná").