Mariuhana
snikrska
Dobrý den, je mi 20 let. Mám přítele 26 jsme spolu skoro 5 let. Když jsme se poznali bylo mi 15, časem náš vztah postupoval a měsíce ubývali a já poznávala jaký je byli jsme spolu častěji, a já zjistila že kouří mariuhanu v té době sem ani nevěděla co to je ale postupem času sem to zjištovala a také vyzkoušela nic dobrého mi to nedalo možná odpor. Zjistila jsem že mi přítel kvůli tomu lže, nesplnil to co slíbil. Rodiče mi zakázali ho vodit domu takže jsme jen u jeho rodičů většinou když není v práci. Trávu hulí cca 10 let nemám to ráda a už nevím co mám dělat aby přestal ať se snažím co se snažím nic nepomáhá, naše hádky jsou kvůli tomu schovává si mobil trávu najdu uplně všude, koukám na něj jak hulí a on furt tvrdí že ne. jenom lže kvůli tomu. Jednou jsem si myslela že opravdu přestal ale mýlila jsem se chytla nás policie a nalízal cannabis, amfetaminy.sebrali mu řidičák a on si hulí dál. Ani sama nevím co to amfetaminy jsou prý to je společné z tou trávou. Proto bych vás chtěla požádat o radu co mám dělat, nebo jak mu můžu pomoct

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Obávám se, že pokud se přítel sám nerozhodne s kouřením marihuany a možná i užíváním dalších látek (?) sám skoncovat, nemáte moc šanci to nějak sama zásadně změnit.
Je sice moc hezké, že chcete příteli pomoc. Pokud o tu pomoc nebude stát především on (což dle toho co jste popsala, to moc prozatím nevypadá) budete s největší pravděpodobností pouze jen plýtvat svou energií a získávat zklamání. Změnit něco může pouze on sám, i když to budete myslet sebe lépe a i kdybyste se samou snahou rozkrájela.
Amfetaminy nemají nic společného s konopnými drogami, ale se stimulujícími látkami (např. pervitin).
Můžete se mrknout sem na základní info:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/stimulacni-drogy-historie.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Doporučuji spojit se s nějakým odborným zařízením pro uživatele drog a tam v osobním kontaktu využít poradenských služeb pro blízké osoby. Jednak si doplníte informace, zkonzultujete současnou situaci, dozvíte se o možnostech jak tuto situaci řešit, pokud by na to přítel přistoupil a možná si i více uděláte jasno v tom, co sama chcete... Tyto poradenské služby jsou poskytovány bezplatně, nezávazně a lze i anonymně, nemusíte se tedy ničeho obávat. Můžete se jen nezávisle, více a podrobněji poradit co a jak dál.
Netuším, odkud jste. Pokud máte v dostupnosti Prahu, můžete se obrátit na naše specializované zařízení (kontakt níže), které pracuje s rodiči a partnery konzumujících osob. Zdali žijete někde jinde, tak napište, jaká města jsou pro Vás ohledem na dostupnost optimální, pokusíme se Vám doporučit vhodné zařízení u Vás.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké SANANIM
(poradnu naleznete v prostorách kavárny Café Therapy, v zadní části)
Školská 30
Praha 1
mapa
Telefon:  284 824 234, 739 268 527
Email:  rodice@sananim.cz
Provozní doba: PO až PÁ 9:00 - 19:00 (nutné objednání předem)
Veškeré poradenské služby poskytujeme bezplatně. Více informací naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Dále se můžete podívat na základní informace pro blízké osoby, viz odkaz:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Kdybyste měla doplňující dotazy pro prostudování informací v přiložených odkazech, neváhejte napsat kdykoliv znovu.
Mějte se zatím hezky. S pozdravem MK