Darování kostní dřeně
Moje přezdívka
Dobrý den,
Jsem téměř denním kuřákem marihuany a zajímal jsem se o přihlášení se do registru dárců kostní dřeně. Může uživatel marihuany být takovým dárcem? Nestačilo by, kdy by např. před zákrokem marihuanu na ~měsíc odložil? (vůbec nevím, jak dlouho před zákrokem vás doktoři kontaktují, čekám že to bude individuální) Nerad bych někoho ohrozil a nechci v dotazníku lhát.
Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Rozhodnout se tímto způsobem pomáhat je velice hezké. Také je rozumné si předem obstarat informace. Toho si velmi cením. Pokud byste se rozhodl k dárcovství, tak jednak musíte splňovat určité požadavky, které jsou na dárce kladené. Netuším, zda jste si tyto informace již obstaral či ne, pro případ, že jste teprve ve fázi rozhodování a více o tom nevíte, můžete prostudovat info například zde: http://www.darujzivot.cz/podminky-vstupu.php
Konkrétní dotazy na toto téma můžete zjistit prostřednictvím emailu pro případné dárce: darci@medicon.cz nebo na telefonních číslech 261 362 359, 261 363 383.
Pokud podmínky splňujete a cítíte se po fyzické stránce zdráv, měl byste určitě před samotným dárcovstvím abstinovat od marihuany. Orientační doba, ve které se dá THC detekovat z organismu je u každodenních uživatelů z krve cca 14 dní, ze vzorku moči cca měsíc, ale může to být klidně i déle (záleží na frekvenci konzumace, kvalitě užívané drogy a na individualitě organismu).
Doporučuji před případným darováním být co nejdéle čistý - čím déle, tím lépe (min tak 2 měsíce).
Samozřejmě, že kdyby nastala nějaká opravdu akutní situace týkající se blízké osoby, tak tam by byla na místě konzultace s otevřenou komunikací se zdravotním personálem daného pracoviště.
Stačí to takto?
S pozdravem MK