marihuana
radanna
Dobrý den,
z facebookové komunikace jsem zjistila, že si syn, kterému je 12,5 roku koupil marihuanu, společně s dalšími dvěma kamarády. Naštěstí nalétli a koupili si pouze koření, ale prodávající je dále oslovoval a nabízel už opravdu pravou marih...,ale syn odmítal.. Mluvila jsem s ním, říkal, že si je vědom toho, že udělal chybu.. Jak s ním komunikovat dále , Jaký je doporučený postup

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
je dobře, že jste s ním o tom otevřeně mluvila. Měl by dostat co nejvíce pravdivých informací, takže pokud je neznáte sama, je určitě dobré nejdříve se trochu "dovzdělat", např. přímo zde na webu drogové poradny, v sekci o drogách nebo na stránkách www.odrogach.cz, kde najdete právě i tipy pro rodiče v podobných situacích. V každém případě, čím otevřeněji se o tom budete bavut, bez toho aby měl syn strach Vám něco sdělit, tím větší budete mít jistotu, že i příště by se Vám svěřil.
Také by bylo dobré upozornit policii na to, že někdo nabízí takhle malým dětem nelegální drogy, to je určitě třeba zvážit (záleží samozřejmě na mnoha okolnostech, hlavně aby to neohrozilo syna ani jeho kamarády nebo Vás).