hypnotika
Míša
Dobrý den, ahoj Kubo, dostala jsem se do pěkné bryndy. Sním za den 100 hypnogenu a ani nespím. \\po prudkem vysazení jsem dostala 4 ošklive epileptické záchvaty a byla den ochrnutá. Chodím na psychiatri ale bojím se, že to nezmáknu. Můžeš mi něco poradit. Díky M. V.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Ahoj,
Hypnogen (Zolpidem) je rychlé hypnotikum užívané k podpoře usínání. Jako i jiná hypnotika, není určen ke dlouhodobému užívání. Jednak pro riziko vzniku závislosti, ale zároveň i pro škálu dalších negativních vedlejších účinků. Nepíšeš, jak dlouho jej užíváš, ale vzhledem k vysoké dávce tipuji že poměrně dlouho. Na předpis...? Asi těžko, kdo by psal takové množství, že... Tedy, jak dnes dobře víš, dlouhodobé užívání je opravdu nebezpečné a škodlivé. A nikam nevede.
Při velké a pravidelné dávce je třeba Hypnogen vysazovat postupně, opatrně, dlouhodobě. Nicméně jeho vysazení považuji za nezbytné. Je dobře, že se o to již nepokoušíš sama, ale jsi v kontaktu s psychiatrem. To je výborné. Nevidím žádný důvod, proč bys to neměla zvládnout. Psychiatr je důležitý nejen kvůli odborně řízenému vysazování a detoxifikaci, ale měl by se spolu s tebou zabývat alternativní medikací. Jednak ke zmírnění dopadů snižování dávky Hypnogenu, dále k podpoře usínání, nakonec i pro podporu řešení zapeklitostí, které dosud řešíš s pomocí užívání Hypnogenu.
Kdybys potřebovala, určitě napiš a mohu doporučit psychiatra, který má s procesy výše posanými velkou zkušenost. Čímž tě nechci zrazovat od tvého dosavadního; ber to jako alternativu.
Samotné postupné vysazení by neměl být nepřekonatelný problém, máš li motivaci. Za neméně důležitou určitě považuji psychoterapii, abys přišla na to, proč to užíváš. I zde bych ti mohl nějaké pracoviště doporučit, kdybys potřebovala (např Denní stacionář Sananimu - http://www.sananim.cz/denni-stacionar-%28dst%29.html ).
Hodně sil Míšo, zvládli/y to jiní/é, zvládněš to také!
Kdybys potřebovala, zase napiš.
JCH
P.S. příjmení jsem záměrně umazal s ohledem na anonymitu.