Prosím o radu (Pomoc) :)
Anonym
Zdravímchtěl bych se zeptat..když jsem přestal brát a chtěl bych vičistit tělo existují na to nějaké bilynky (čaje) atd...Před rokem sem se pokoušel přestat byl jsem i na poradě dostal jsem Triapridal kterej sem nedobral myslíte že je nějaké ryziko když ho znovu nasadím? mám to na abstinecní priznaky..nikdy v životě jsem si nepichl pouze jsem šnupal nebo kapsle + špatně se mi docela dycha něco na vičištění plic by taky bodlo děkují za radu..medunku už piju :)taky si myslím že my před rokem a půl dala jedna osoba hydroxid myslíte že to dychani muže byt i nasledek toho? + mám souseda co vaří a teda docela dost to smrdí maj vliv ty vypari? co stím můžu udělat?

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás, díky za důvěru.
Máte můj obdiv a respekt, že jste dokázal přestat užívat. Rád bych Vás jakkoli podpořil v aktivitách, které Vám mohou pomoci abstinenci udržet.
Zároveň Vám doporučuji, abyste neusínal na vavřínech. Každý den se počítá a cení, ale pokud je Váš záměr udržet abstinenci delší čas, nebo dokonce úplně, budete pro ni muset něco aktivně podnikat, tím spíš se zkušeností, že se Vám to před rokem úplně nepodařilo.
Nepíšete nic o tom, jak dlouho, jak intenzivně, ani jakou, nebo jaké drogy jste užíval. Netuším, kolik je vám let, ani jak dlouho abstinujete, takže mi nezbývá, než se držet obecnější roviny.
Píšete, že jste posledně svůj stav konzultoval, nejspíš s psychiatrem, protože nikdo jiný, by Vám Tiapridal (psychiatrický lék, který je velmi účinný k potlačení neklidu a agresivního chování, kromě jiného i u psychóz, nárazově také u stavů zmatenosti při delirantních stavech a u stavu spojeného s odvykáním alkoholové závislosti známého jako delirium tremens, lék se nasazuje i ke zmírnění projevů Huntingtonovy choroby) předepsat neměl.
V žádném případě si Triapridal nenasazujte sám, mohl byste na sobě napáchat více škod, než užitku. Není obvyklé, že by se tento lék předepisoval k zmírnění abstinenčních příznaků nealkoholových drog, pokud zároveň netrpíte nějakou další poruchou, či nemocí.
Nepíšete konkrétně nic o potížích, které byste rád zmírnil. Nemusí být tedy jasné, jestli potíže souvisí s abstinencí, nebo s něčím jiným. Pokud jste užíval pervitin, na který není fyzická závislost, máte nejspíš potíže psychického charakteru, cítíte únavu, míváte craving - chutě, depresi, nebo úzkosti, které dokážou být velmi trýznivé a vyčerpávající. Píšete, že pijete meduňku, to je naprosto v pořádku. Tělo i psychika, ať už jste užíval cokoli, potřebují čas na regeneraci. Čistící čaje, o kterých píšete, jsou sice vhodné, ale ne samospásné. Pomůže tedy odpočinek, dostatek pravidelného spánku, pečlivě udržovat pitný režim s dostatkem kvalitní potravy. Nezapomínat na ovoce a zeleninu. Pomoci mohou i potravinové doplňky na doplnění minerálů, například vápník - hořčík - zinek, a vitamínů, které běžně koupíte v lékárnách a dalších běžných obchodech.
Ke zklidnění a dobrému spánku pomáhá pravidelná fyzická zátěž, tak, aby Vám byla příjemná, počínaje procházkou v parku, přes jízdu na kole, plaváním v bazénu konče. Pomáhá i pravidelná domácí sprcha, nebo koupel. Navažte, nebo obnovte kontakty s přáteli, kteří drogy neužívají, a zároveň tráví čas jinak, než vysedáváním v hospodě a "litím" alkoholu, to by mohla být cesta z louže do bláta a zpět.
Nerozumím tomu, když píšete, že Vám někdo dal před půldruhým rokem hydroxid, nesjpíš máte na mysli hydroxid sodný, nebezpečnou zásaditou žíravinu, která se také používá při výrobě pervitinu. Nepíšete, jakým způsobem, ani jaké množství jste ho užil. Takže, když jste naživu, nebudou nejspíš Vaše současné potíže se zmíněnou příhodou zásadně souviset.
Píšete, že soused "vaří" a z bytu jsou cítit chemikálie. V zájmu, nejen vlastního, zdraví a bezpečí, byste měl, přestože chápu důvody, pro které se Vám nemusí chtít výrobce "prásknout", tuto skutečnost nahlásit policii.
A teď k "jádru pudla". Nejlepší, co můžete v tomto čase udělat, je vyhledat odbornou podporu a pomoc. Kontaktujte pracovníky některého zařízení, které se zabývá drogovou problematikou ve Vašem okolí. Nesejde tolik na tom, jestli půjde o zdravotnické zařízení, nebo o nestátní organizaci, která Vám může poskytnout služby i anonymně, pokud byste chtěl. Tyto služby jsou bezplatné. Můžete, nejlépe nejdřív telefonicky, kontaktovat pracovníky kontaktního centra (K-centrum), ambulantních služeb (AT-poradna, adiktologická ambulance), případně denního stacionáře, a domluvit si termín schůzky.
Získáte pochopení, podporu, pomoc a potřebné informace k tomu, abyste situaci dokázal zvládnout bez zbytečných eskapád, s minimem trápení. Nikdo Vás nebude k ničemu přemlouvat, natož do čehokoli nutit. Můžete si nezávazně popovídat, zakázka je na Vás. Pracovníci ocení i to, že jste dokázal přijít sám.
Po podrobnějším seznámení se situací Vám odborník doporučí konkrétní kroky, jak situaci řešit, zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měl vyvarovat. Dozvíte se, kromě jiného, jak pracovat s chutěmi, co můžete udělat pro to, abyste byl co nejdříve v pořádku a pevnější v kramflecích.
Počítejte s tím, že celková úzdrava a osvobození se od užívání je vždy během na delší trať.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, nebo ve kterém regionu se pohybujete, rádi Vám kontakty na služby a zařízení v dosahu obratem pošleme.
Jak je můžete vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete využít služby organizace Sananim, která provozuje i tuto internetovou poradnu:
Kontaktní centrum (KC) Sananim
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
Telefon: +420 283 872 186
Mobil: +420 605 240 501
E-mail: kacko@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Adiktologická ambulance (AA) Sananim
Štítného 710/30
130 00 Praha 3
E-maily:
klinika@sananim.cz (ambulantní léčba)
case@sananim.cz (casemanagement)
Telefon:
724 521 913 (amb. léčba)
727 941 710 (casemanagement)
Web: http://www.sananim.cz/adiktologicka-ambulance.html
Denní stacionář (DST) Sananim
Janovského 26
170 00 Praha 7
Telefon: +420 220 803 130, +420 220 800 041
Mobil: +420 605 212 175
E-mail: stacionar@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
Váhal jsem s přikládáním odkazů na některé čistící čaje, nechci dělat reklamu výrobcům. Čistící kůry spíše nedoporučuji, minimálně do doby, až si organismus důkladně odpočine a zregeneruje se.
Typy na čaje a kůru:
http://www.kouzlo-bylin.cz/caj-na-detoxikaci-organismu---cistici-caj.html#.VnZ2oMbhDIV
http://www.lekarna.cz/gresik-cistici-caj-s-cervenou-repou-n-s-20x1-5g-devatero-bylin/
http://www.drpopov.cz/caj-univerzalni-cistici-220-g-PID472.html
http://www.kouzlo-bylin.cz/caj-na-detoxikaci-organismu---cistici-caj.html#.VnZ26sbhDIU
http://www.ireceptar.cz/zdravi/detoxikacni-kury-zeleninova-stavova-ryzova-tvarohova/
Kujte železo, dokud je žhavé, kontaktujte odborníky dříve, než se Vaše rozhodnutí rozpustí v další dávce návykové látky.
Budeme rádi, když dáte vědět, jak si stojíte, a jestli Vám byla odpověď užitečná, kdykoli napište.
Držím palce, přeji hodně štěstí a požehnaný Advent,
Amrit Sen.