Dcera
Květinka
Dobrý den,
Celá věc nabrala úplně jiný směr. Dcera vždy měla problémy s váhou- to konkrétnrě podváhu. Můj návrhu o změnu żivota a práci jasně a striktně zamítla. V tom okamžiku jsem pochopila,že veškerá snaha dceři pomoct je v plném rozsahu odmítána. Sice je práce modelky velice dobře ohodnocená. Jak jsem již už psala měla více práce a byla dosti žádáná. Měla jsem možnost dceru na několika přrhlidkách vidět. Vždy byla osobitá a svá. Ale poslední přehlídku jsem cítila a vnímala dceru úplně jinak a měla jsem strach o ní.
Už když byla malinká tak nikdy nepřiznala že jí něco bolí, nebo trápí. Vždy a za pět minut dvanáct se řešil problém, nebo zdraví. A teď to mělo stejný průběh. Dcera zkolabovala přímo na mole a byla převezená do Pražské nemocnice. S tím, že mi bylo primářem řečeno že tělo nemá z čeho čerpat enrergii. Že má silnou podváhu a že jí tělo pomalu, ale jistě vypovídá funkci. Že pervitin ji zbavoval bolestí a že za normálních okolností už by byla v nemocnici dříve, nebo také už vůbec.
Že to už nebylo ani za pět min.dvanáct,ale minuta. Že kdyby nebyl rychlý převoz tak jako doktor už by nic nezmohl. Takže je teď na notrožilní výživě a pod přísným dohledem ani mi jako rodina nesmíme za ní. Pořád si výčítám že za všechno můžů já, že jsem jako rodič selhala. Je ve spánku.
Přeji krásné prožití Vánočních svátku.

Odpověděl: Markéta Kordová
Opět Vás zdravím.
Děkuji za informaci. Abych řekla pravdu, dle toho co jste mi průběžně o dceři psala, jsem se něčeho podobného obávala. Modeling je oblast, ve které dívky často mívají problémy s příjmem potravin, drogami atd...
Co dodat? Je mi vážně moc líto, že si dcera nedala říct a situace se takto vyhrotila do krajností, kdy je vážně ohrožena na zdraví. Chápu, že Vás to vše moc trápí, také si umím představit, že si pokládáte plno otázek, co jste mohla udělat lépe nebo jinak. To k rodičovské roli prostě už tak patří. Klást si nadmíru vinny, ale není úplně na místě, to, že se dcera dostala do potíží, jistě nestojí jen na tom, zda jste jako matka byla skvělá či nikoliv. Vždy je to souhra více záležitostí najednou, které když se potkají/protnou, mohou vyústit v závislost či v jiný vážný problém. Zbytečně se neobviňujte, zbytečně Vám to bere energii, kterou budete ještě určitě potřebovat, šetřete sílu jak pro sebe, tak pro dceru, bude Vás teď jistě moc potřebovat.
Netuším, zda stále docházíte ke kolegům do Poradny pro rodiče, doporučuji kontakt nepřerušovat, budete potřebovat podporu i Vy.
Držím palce, aby se dceři nejen zlepšilo zdraví, ale aby i tato nepříjemná zdravotní událost jí trochu více otevřela oči a uvědomila si, že tudy cesta nevede.
Vám dostatek sil ke všemu co budete potřebovat.
Kdykoliv napište znovu.
S pozdravem MK