Jak pomoct blízkému brát pervitin
kathleen
Dobrý den, již několik dni pozorují svou sestru pohublou, zmatenou, agresivní..Já i více lidí jsme si toho všimli. A myslíme si, že něco bere. Chtěla bych ji ponoct, ale nevím jak. Má 8letou dceru a bojim se, že se o ní později nebude moct postarat jestli s tim brzo neprestane. Mohli byste mi nějak poradit? Jak to s ni vyřešit ? Děkuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
S ohledem na to, že sestra je zároveň matkou, bylo by na místě to opravdu řešit. Netuším, kde žijete, takže nevím, zda Vám kontakt k něčemu bude.
Bylo by rozumné spojit se s pomáhajícím odborným zařízením, více a podrobněji se v osobním kontaktu poradit jak postupovat dál (doplnit si informace, zkonzultovat jak vhodně komunikovat/motivovat, dozvědět se čemu se vyhnout atd.).
Pokud je Vám v blízkosti Praha, můžete se spojit s naší Poradnou pro blízké osoby a s kolegy probrat vše co je aktuálně třeba:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké SANANIM
(poradnu naleznete v prostorách kavárny Café Therapy, v zadní části)
Školská 30
Praha 1
mapa
Telefon:  284 824 234, 739 268 527
Email:  rodice@sananim.cz
Provozní doba: PO až PÁ 9:00 - 19:00 (nutné objednání předem)
Veškeré služby jsou poskytovány bezplatně. Více info naleznete zde:
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Také se můžete podívat na základní informace pro blízké osoby, viz odkaz:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Pokud bude sestra motivována také k využití pomoci, může se obrátit na kolegyni, která se úzce specializuje na práci se závislými matkami/uživatelkami, zde kontakt.
Centrum komplexní péče o dítě a rodinu
PHDr. Ilona Preslová
Telefon: 220 80 31 30, 702 036 237
Email:  pece.dite@sananim.cz
Více informací v odkazech:
http://www.sananim.cz/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu.html
http://www.sananim.cz/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu/co-nabizime.html
Dále je dobré vědět, že i závislé matky se mohou léčit, jak ambulantní formou, tak pobytem v terapeutické komunitě (dále jen TK), kde je dítě spolu s matkou, nejsou tedy separovány.
Ambulantní program v Denním stacionáři:
http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst)/informace-pro-matky.html
Pobytová léčba v TK Karlov:
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk)/lecba-matek-s-detmi.html
Pečlivě si prostudujte veškeré informace, pokud by Vám něco nebylo jasné nebo měla doplňující dotazy, nebojte se znovu napsat. Pokud mohu doporučit, s řešením situace bych dlouho neotálela. Zdali jste odjinud, napište prosím znovu a uveďte, jaká větší města máte nejblíže.
Jak Denní stacionář, tak TK Karlov, jsou součástí stejné organizace SANANIM - stejně jako tato webová poradna, kam jste právě napsala. Výše zmíněná zařízení tady nejsou proto, aby matky/uživatelky nějak kompromitovala. Naopak, jsou tu zde, aby jim a jejich dětem pomáhala. Nebojte se s kolegy spojit. Můžete se prozatím jen nezávisle informovat o možnostech, které byste mohla sestře nabídnout a poradila se s kolegy, jak ji vhodně motivovat, aby i ona svou situaci začala řešit.
Držím palce a budu moc ráda, když dáte vědět, jak to se sestrou vypadá. Přeji dostatek sil všem zúčastněným.
S pozdravem MK