Extaze
An8
Dobry den, chtela bych se zeptat. Obcas užívám extázi. Je to tak jednou za dva mesice a jen půlku tablety. Muzu si na tom vypěstovat nejakou závislost? Ja sama se toho docela obavám, myslim si, ze jsem v tomhle docela rozumná, ale clovek nikdy nevi. Taky studuji vysokou skolu a cetla jsem na internetu, ze by to mohlo poškodit paměť. Je to pravda a do jaké míry? Dekuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Obavy jsou na místě. Závislost se dá vypěstovat na všech nelegálních drogách, nejsou zakázané pro nic za nic, protože mají širokou škálu různých rizik. Zhoršení paměti nebo schopnost koncentrace rozhodně není jediné riziko.
Nelze také opomenout, že se vlastně nedá zjistit (pouze toxikologickým rozborem) co vlastně všechno dané tablety prodávané za extázi obsahují. Není neobvyklé, že plno takových tablet se s účinnou látkou MDMA ani nepotkalo a jejich složení může být různorodé. Tam pak nelze vůbec předpokládat, co mohou organismu, ale také psychice přivodit za potíže. I kdybyste si pořídila tabletu s obsahem MDMA, stejně nelze odhadnout množství účinných látek a množství dalších příměsí.
Z tohoto důvodu nelze moc dobře předem vědět, co a jak bude po konzumaci probíhat, co se bude dít a co s čím bude reagovat (např. při současném užívání nějaké medikace nebo dalších drog).
Obsahy tablet se mohou tak různit, že na podobné otázky bohužel nelze zodpovědně odpovědět, pokud není známo jejich přesné složení.
Stačí to takto?
Přeji plno studijních úspěchů. Pokud mohu doporučit, raději se drogám vyhněte, zbytečné riskování za to opravdu nestojí. Mějte se zatím hezky, kdybyste se potřebovala na něco doptat, neváhejte kdykoliv napsat znovu.
S pozdravem MK