Extáze
Vanesaa
Někde jsem se dočetla, že extáze je velmi nebezpečná diabetikům. Myslíte, že když si jednou za měsíc vezme diabetik jednu tabletu, může to mít nějaké závažné dopady? Děkuji za odpověď

Odpověděl: Jakub Minařík
Nevím, o jakém typu diabetu mluvíte - jestli o tom typu - kdy se užívá inzulín - tak riziko může být hodně velké, dokonce v některých případech i smrtelné. Souvisí to s potřebou stabilní hladiny krevního cukru. Velký výkyv, hlavně směrem dolů - může být smrtelný a při intoxikaci látkami typu EXT se tohle rizioko hodně zvyšuje.
U typu, kdy diabetik má jen speciální dietu a užívá tzv. antidiabetika - může být riko nižší, i když - užívané preparáty mohou nějak s EXT interferovat - což zas může s sebou nést vážné komplikace.
Sečteno a podtrženo - Ano, může to mít vážné dopady.