Prosím o radu (pervitin)
lenka
Dobrý den,
nevím jak začít ,abych svůj dotaz napsala co nejstručněji.
Mám řítele už rok,leikož ho znám už dýl,věděla jsem,že si sem tam něco dá,myslím tedy hlavně pervitin.
Po půl roce,jsme spolu začli žít....
A to byl ten kámen- začal chodit domů pozdě,někdy až k ránu,cca 1 za týden....když jsem zjistila přícinu,jistě víte co tím myslím,hodně jsme se pohádali,ale říkala jsem mu že je dost starej na to abych ho moralizovala,(34 let mně 29 ,mám i dceru).Pak to ějak utichlo,nespozorovala jsem nic špatného...pak zase nepřišel...pak se to opět opakovala,mávla jsem nad tím rukou,řekla mu co si o tom myslím.Jenže ted když to za posledních 14 dní udělal 3x,tedy to ,že mi nepřišel domů přes ,jsem to ukončila.Vyhodila ho.Vždy se ke mně choval hezky,nikdy mi neublížil,myslím si (možná naivně,ale asi ne) ,že mě má hodně rád.Nedovolí si.Jenže ted mi vypisuje,že mně miluje ,že potřebuje pomoct,že je závislý....vůbec nevím jak se k tomu postavit.Už mně tolikrát zklamal(hlavně v lhaní,ale to přikládám k těm drgám a strach z toho co bych na to řekla)Píše ,že by si moc přál žít normálně...jak mám začít?Co dělat...vůbec nevím..pročetla jsem spoustu článků...ale jsem jaksi bezradná :(

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Lenko.
Vaše rezolutní rozhodnutí je vcelku pochopitelné, už s ohledem na to, že máte malou dceru, rozhodně si nic nevyčítejte.
Také, ale chápu, že Vám není jeho další osud lhostejný a máte snahu mu nějak pomoci. Vůbec Vás od toho nechci zrazovat, to je samozřejmě na Vás jak se rozhodnete, jen bych Vám doporučila, než se do čehokoliv pustíte - dojděte se nejdříve někam více a podrobněji poradit v osobním kontaktu.
Je třeba doplnit si informace o celé této oblasti, dozvědět se čemu se vyvarovat, jaká nastavit pravidla (pokud se rozhodnete pro další společný život), co dělat, když budou systematicky porušována, jak vhodně s přítelem komunikovat, tím ho možná lépe motivovat k tomu aby i on se na odbornou pomoc obrátil atd.
Pomáhat blízké osobě z drog, potažmo závislosti není nic jednoduchého. Pomáhající se leckdy dostanou až na pokraj svých sil. Proto je vhodné být v průběžném kontaktu s odbornou pomocí, mít tak možnost průběžně konzultovat nově vznikající situace (je to dlouhodobý proces) a také získávat i určitý druh podpory, protože to opravdu nebude procházka růžovým sadem.
Netuším, kde žijete. V případě, že jste z Prahy nebo okolí, můžete se ihned obrátit na naše specializované zařízení, které právě pracuje s partnery, rodiči atd. Služby poskytujeme bezplatně a nezávazně, jediné co je třeba se předem objednat na uvedených kontaktech níže.
Pokud žijete někde úplně jinde, tak napište znovu a uveďte větší města, která Vám jsou dobře dostupná, pokusíme se vyhledat jiné vhodné zařízení, kde by Vám pomohli se v této situaci zorientovat.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
(poradnu naleznete v prostorách kavárny Café Therapy, v zadní části)
Školská 30
Praha 1
mapa
Telefon: 284 824 234, 739 268 527
Email:  rodice@sananim.cz
Provozní doba: PO až PÁ 9:00 - 19:00
Více info naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Dále se můžete podívat na základní informace pro blízké osoby, viz odkaz: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Mějte se zatím hezky, kdyby něco nebylo jasné, nebo jste potřebovala kontakt jinde, neváhejte napsat znovu napsat.
S pozdravem MK