Odvykání od marihuany
veruna
Dobrý den, mám dvacetiletého syna, který začal kouřit marihuanu. Nevím přesně před jakou dobou, ani jaké množství užívá. Před několika týdny mu byl odebrán řidičský průkaz pro řízení pod vlivem návykové látky. Po této události slíbil, že už ,,bude hodnej\'\'-bohužel to byly pouze plané sliby, protože dnes, poté co jsem na něj přitlačila, přiznal, že už zase kouří. Bohužel moje reakce byla velmi bouřlivá a emotivní. Nevím, jak by měl člověk na takovou informaci reagovat. Ráda bych mu nějak pomohla, sám mi říkal, že by toho chtěl nechat, ale neví jak. Prosil, abych mu věřila... Je to začarovaný kruh-prosby, sliby, výčitky.... stále dokola. Jsem z této situace velmi zoufalá, narušuje to naše vztahy i s druhým synem. Můj dotaz tedy zní-je možné takového člověka zachránit? Pomoci mu? Mám s ním jít do poradny? Prosíme o vaši odpověď, děkujeme. V. V.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Vy - jakožto rodič, se můžete obrátit na naši specializovanou Poradnu pro rodiče a tam v osobním kontaktu vše co je aktuálně třeba probrat podrobněji (poradit se jak se synem vhodně komunikovat, tím ho možná lépe motivovat, doplnit si informace o celé této oblasti, zkonzultovat jaká doma nastavit pravidla, co dělat když nebudou dodržována, získat tak i podporu pro sebe atd...).
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
(poradnu naleznete v prostorách kavárny Café Therapy, v zadní části)
Školská 30
Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234, 739 268 527
Email:  rodice@sananim.cz
Provozní doba: PO až PÁ 9:00 - 19:00 (nutné objednání předem)
Veškeré služby jsou poskytovány bezplatně. Více info naleznete zde:
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Dále se můžete podívat na základní informace pro blízké osoby, viz odkaz:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Syn se může obrátit na naše ambulantní zařízení (kontakt níže) a v osobním kontaktu se více informovat o možnostech, které by případně mohl využívat. Vstupem do zařízení se nijak a ničím nezavazuje, může se prostě jenom přijít poradit a pak se svobodně rozhodnout co a jak dál. Nepotřebuje žádné doporučení. Stačí, když přijde na předem dohodnutou konzultaci (objednat se může na uvedených číslech).
Další možností je přijít rovnou na tvz. ,,motivační skupinu", které je každé úterý a čtvrtek od 10,30 do 12,00 hod. (info viz odkaz http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst)/prijem-klientu.html).
Denní stacionář, SANANIM
Janovského 26, Praha 7
Tel : 220 803 130, 220 800 041, 605 212 175
Email : stacionář@sananim.cz
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - mapa Otevřít odkaz v novém okně; vchod se zvonkem přímo z ulice)
Zde nabízím odkaz na webové stránky, na kterých syn najde další potřebné informace:
http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
Dále se syn může podívat na tento web: http://www.koncimshulenim.cz
Pokud by Vám (nebo synovi) nebylo něco jasné, potřebovali jste se na něco doptat, klidně napište znovu (může i syn sám).
Přeji, aby se vše začalo ubírat lepším směrem a synovi dostatek sil. Mějte se zatím hezky.
S pozdravem MK