marihuana
fifina
Dobry den, 14ti lety syn s kamarady prilezitostne uziva marihuanu, dvakrat mel doma pozitivni test, testujeme ho, protoze se nam to nelibi.Samozrejme lze, ze nic nemel, nekouril. Nevime jak dal, do zadne poradny jit nechce, myslim, ze koureni neumi odmitnout. Co mame delat dal?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
testování na drogy je bohužel poměrně omezený nástroj, jeho limity jste dobře sami poznali. Je kliendě i možné, že syn nelže a opravdu marihuanu neměl. Určité nemalé procento testů vykazuje totiž tzv falešnou pozitivitu (tedy tváří se jako pozitivní a přitom dotyčný nic neužil). Testy by se proto měly používat vždy s velkou rozvahou a jen jako doplněk k dalším krokům.
To, že syn sám situaci popírá a nechce nikam jít, neznamená, že byste byli bezmocní. Nejlepší by bylo zajít v takovém případě do poradny sami bez něj, a tam celou situaci probrat podrobně, zvážit še, co víte i co si myslíte a rozhodnout se s odborníkem, co dál.