POMOC SE SYNEM
babi
dobrý den prosím o radu nebo pomoc jak přimět syna k tomu, aby přestal s kouření maryuhany.Má partnerku a malého syna ,ale ani to ho nenutí s tím něco udělat,odpvěd zní po každé stejně prý ví co dělá a má to pod kontrolou.Já jako matka jsem uplně zoufalá ,že se ničí sám ,ale i ty nejbližší.děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Chápu Vaše znepokojení a obavy. Nejsem si úplně jistý, jestli je synovo kouření marihuany zásadním důvodem a příčinou beznaděje a zoufalství, o kterých v dotazu a poznámce píšete.
Nemám v úmyslu kouření marihuany zlehčovat, jsou lidé, které dokáže marihuana zdevastovat a zničit, zejména pokud mají z nejrůznějších důvodů dispozice k psychickým poruchám, nebo trpí psychickým onemocněním.
Daleko více uživatelů ale život zvládá, se všemi problémy a povinnostmi, které přináší. Žijí spokojený život, bez zdravotních a psychických problémů. Samozřejmě záleží i na tom, jak často a v jakém množství marihuanu užívají. Pro mnohé z nich je užívání marihuany životní epizodou, která patří k určitému věku, časem užívání omezí na výjimky, nebo od něj úplně upustí.
Nepíšete, jaký dopad na něj a nejbližší okolí užívání marihuany má, beru v potaz Vaši bolest, ani jaké by měly být další důvody, aby přestal užívat. Základním předpokladem pro změnu po které toužíte je, aby si to přál především Váš syn.
Zmiňujete, že se syn ničí. Nejsem ani v nejmenším zastánce marihuany, ale pravdou je, že daleko agresivnějším ničitelem lidských životů ve velkém, je alkohol.
Syn je plnoletý, takže naděje, že ho donutíte, je mizivá. Pravděpodobnější je, že se vůči Vám uzavře.
Neklesejte na mysli, je možné, že situace není tak katastrofální, jak ji právě vnímáte, omlouvám se, jestli se pletu.
Je velmi těžké, bez potřebných informací, radit takto na dálku. Proto Vám doporučuji situaci osobně probrat s odborníky. Nepíšete, jestli situaci vnímá podobně někdo další z rodiny a blízkých, ani jestli máte někoho, s kým můžete trápení sdílet, mluvit o něm, případně o koho se můžete v případě potřeby opřít.
Určitě, nejlépe telefonicky, kontaktujte pracovníky zařízení, služby, která pracuje s rodinnými příslušníky a blízkými uživatelů návykových látek v okolí a domluvte si termín schůzky.
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušený odborník doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, jak se synem komunikovat, a jakým chybám byste se měla vyhnout. Zároveň Vás seznámí s možnostmi, jak můžete podpořit synovu motivaci k pozitivním změnám.
Tyto služby jsou bezplatné, získáte pochopení, pomoc, podporu a řadu užitečných informací.
Kontakty:
AT ordinace společnosti Podané ruce
Hapalova 22
621 00 Brno
Tel.: +420 541 226 070
E-mail: psychiatricka.ambulance@podaneruce.cz
Vedoucí MUDr. Ronald Marek
Mobil: +420 777 916 263
Web: http://www.podaneruce.cz/programy-a-pece/psychiatricka-at-ordinace/
Specializovaná protidrogová ambulance
Psychiatrická klinika Fakultní nemocnice Bohunice
Jihlavská 20
635 00 Brno
Telefon: +420 532 232 078
Web: http://www.pk-brno.cz/
http://www.fnbrno.cz/psychiatricka-klinika/k1484
http://ikatalogy.nidm.cz/list/389719
Poradenské centrum pro drogové a jiné závislosti
Sládkova 45
613 00 Brno
Telefon: +420 548 526 802
PhDr. Lenka Skácelová
Web: http://www.poradenskecentrum.cz
Kontaktní centrum společnosti Podané ruce
Vídeňská 3
639 Brno
Telefon: +420 543 249 343
Mobil: +420 777 916 285
E-mail: kcentrum.br@podaneruce.cz
Objednání poradenství: +420 775 889 919
Vedoucí Mgr. Petr Blažek
Mobil: +420 608 371 131
Web: http://www.podaneruce.cz
Kontaktní centrum Teen Challenge
Cejl 49
602 00 Brno
Telefon: +420 733 788 788
E-mail: tcbrno@gmail.com
Web: http://teenchallenge.cz/strediska/kavarny-kontaktni-centra/brno/o-stredisku
Přeji Vám i synovi hodně štěstí,
požehnaný Advent,
Amrit Sen.