prosba o radu ci pomoc
t800
poctive pracuji uz 10 let ale bohuzel uz asi 12 let beru pervitin jen o vikendu obcas v tydnu ale uz toho mam dost je nacase si priznat ze s tim mam velky problem
nevim jak z toho ven zvladam normalne zit ale s timto navykem je to velice obtizne uz to nejde vest 2 zivoty jsem z toho unaveny v praci vs maskuji to je v pohode pred rodinou taky ale sam na sobe pocituji jak me to pomalu uzira a jen tak s tim nepretanu,nejhorsi je ze mi nejblizsi kamaradi take uzivaji ale chodi normalne do prace vse jak ma byt ale nejak to mezi sebou neresime ale vime ze s tim mame vsichni problem,prosim o jakkoukoli radu diky

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Dobře, že jste napsal. Užívat 10 let pervitin je dlouhá doba, je až podivuhodné, že jste přitom zvládnul chodit do zaměstnání a udržel si ,,normální" fungování, to se nepodaří úplně všem...
Jak sám uvádíte - vést ,,dvojí život" je jistě dost náročné a sám pociťujete, že toho máte asi plné kecky.
Možná je na čase zvážit, zda se nepokusit pervitin ze svého života vypustit a žít ten život pouze jeden. Také uvádíte, že plno Vašich blízkých je na tom s konzumací obdobně, tudíž by bylo rozumné, pokud se rozhodnete pervitin vysadit, se s aktivními konzumenty přestat stýkat (alespoň po dobu než si budete jistý). Toto bývá zpravidla pro uživatele nejtěžší oříšek (vzdát se vztahů), ale bohužel, máme opravdu velké zkušenosti s tím, že pokud konzumenti neopustí své drogové prostředí a přátele, pak opakovaně selhávají a abstinence se jim spíše nedaří, než daří. Netuším, do jaké míry, by například toto bylo pro Vás obtížné (?). Dále pak je nutno počítat s tím, že na pervitin se váže velmi silný psychický návyk, který může ještě po nějaký čas (i po vysazení) přivolávat chutě na další užití, které mohou být opravdu silné a je třeba se jich nezaleknout a snažit se je ustát. Mohou se objevit nějaké zdravotní potíže např. zvýšené jaterní testy, problémy s imunitním systémem, psychické propady atd...
Možná by vůbec nebylo od věci, si o tom všem co se Vám teď honí hlavou dojít popovídat s odborníkem. Doplnit si tak informace, informovat se o případných možnostech třeba nějakého léčebného programu (dnes již existují i jiné formy léčby než klasické pobyty na psychiatriích - ambulantní forma, pobyty v terapeutických komunitách, apod.). Z dosavadních zkušeností prací se závislými osobami víme, že pokud je závislá osoba v kontaktu s nějakou terapeutickou podporou, projde tímto procesem snáze a je zde pak větší šance na udržení abstinence trvalé.
Dnes již je opravdu plno osob, kterým se podařilo drog vzdát. Postupně si dali své životy do pořádku. Myslím, že se o to můžete také pokusit.
U Vás se můžete obrátit například na kolegy z organizace Laxus:
Ambulantní program Laxus
Jana Palacha 1552
Pardubice
Google mapsZOBRAZIT NA MAPĚ
Tel. 466 265 729
Email: ambulance.pardubice@laxus.cz
Telefonicky nebo osobní návštěvou si domluvte individuální schůzku s pracovníky centra.
Po - Čt:  9.00 - 16.00
Pá:        9.00 - 14.00
(Konzultační hodiny si lze domluvit individuálně dle možností až do 18 hod.)
Další info zde: http://www.laxus.cz/index.php?page=chcete-prestat-nase-sluzby
Kontaktní centrum Laxus
Češkova 2701 (vchod z ul. Demokratické mládeže)
Pardubice
Google mapsZOBRAZIT NA MAPĚ
Otevírací doba: Po-Pá  9-18 hod.
(Můžete přijít osobně bez předchozího objednání nebo si předem domluvit telefonicky schůzku)
Tel: 466 265207
Email: kacko.pardubice@laxus.cz
Více zde: http://www.laxus.cz/index.php?page=experimentujete-nase-sluzby
Nezávaznou a informativní schůzkou nemůžete nic zkazit. Můžete se jen přijít poradit a pak se sám svobodně rozhodnout zda dalších návazných služeb využijete či nikoliv. Vstupem do zařízení se nijak nezavazujete.
Přeji dostatek sil a odhodlání! V případě potřeby napište kdykoliv znovu.
S pozdravem MK