Točení hlavy po cigárech?
katoka
Dobrý den normálně kouřím, ale občas se mi dost točí hlava a někdy se neudržím a skoro spadnu..Né že bych strašně ryche šlukovala to vůůbeec. Prostě nevím čím to je můžete mi prosím poradit?

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za otázku. Nikotin obsažený v tabákovém kouři může být příčinou zvýšení krevního tlaku i točení hlavy. Nejde tak ani o rychlost "šlukování", ale o samotný efekt nikotinu na organizmus, který je výsledkem působení nikotinu na biochemické úrovni.
Samozřejmě, ale Vámi popisované stavy mohou souviset i s možnými dalšími onemocněními a pokud si chcete být jistá, pak není nic jednoduššího, než navštívit lékaře, kterému sdělíte Vaše obtíže, a který Vás zajisté vyšetří. Nicméně, měla byste si být vědoma i dalších potenciálních rizik, které jsou při kouření tabáku prokázány (a kterých není málo). Na tyto se lze informovat ve specializovaných centrech odvykání kouření, případně i v dalších zdravotnických pracovištích (např. v lékarnách s poradenstvím k odvykání kouření) nebo také na stránkách této poradny - http://drogovaporadna.cz/tabak.html.
Stačí to takto?
S pozdravem
Zbyněk Oktábec