konopí
Myška
Pěkný den, můj syn má 19 let. Kouří trávu, pokud to bylo občané jen na nějakých jeho akcí tak jsem přivírala oči, ale poslední dobou není den kdy by nebyl,,zhulený\" Chodí do školy má před maturitou, do školy chodí- nechodí. Jsem vážně nemocná a už ho přestávám sama zvládat.Vyhrožuji mu, že půjdu na policii ať si ho pohlídají a tu jejich partu budou sledovat. Kde to kupují atd. Musí to být velký prodejce tak ať si ho ,,lapí\" Ale syn se mi vysmívá do obličeje. Co mám dělat? Mám jít na policii, risknout že to bude mít všade v papírech a celý život to bude mít v záznamech? Vím, že je taková povaha, že se velmi bojí když jde do vážné situace.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den,
díky za dotaz.
Myslím, že rozumím vašemu smutku a beznaději. Syn vás neposlouchá, dělá si co chce a váš strach o něho a o jeho budoucnost nechápe, dokonce ho zesměšňuje a vy začínáte uvažovat o krajních řešeních. Nejsem si jistý, že cesta na policii by váš problém vyřešila. Především s vámo nesdílím předpoklad, že by podobný krok odvedl vašeho syna od kouření marihuany. Sám se ničeho trestného nedopouští, protože užívání není trestné. Může jít maximálně o přestupek (neprodáváli ji, nebo nejsou li v partě nezletilí jedinci). Maximálně si policie "došlápne" na distributora, ale v tom případě se rychle objeví další. A především - ztratíte synovu důvěru. Je dospělý a za svůj život nese odpovědnost především on sám. Marihuanu dnes kouří kde kdo. Neříkám to proto, abych to zlehčil, ale syn musí podobné uživatele ve svém okolí vidět a znát a je mu jasné, že policie pravděpodobně "jejich partu" sledovat nebude. To by totiž museli sledovat asi 50% všech středoškoláků...
Domnívám se, že jediné možné řešení spočívá ve vaší vzájemné komunikaci. Určitě by měl syn slyšet a cítit, že jeho chování neschvalujete a že o něho máte strach. Dospívání je, bohužel, s podobnými experimenty spojené.
Kdybste měla zájem, napište, odkud jste a já vám mohu poslat kontakt na nejbližší odborné pracoviště, kde byste své obavy mohla s odborníky probrat.
Mějte co nejlépe, hodně zdraví a sil.
J.Chudomel