poradte
narkomanska doga
kdys nemam pernik tk sem normalní... jk si ho dam tk poparhodinach slyšym treba kamarady jk se ome bavijou a smeju se mi nebo odmlouvaj sproste... i nekdy u cizich lidi kdys jdu tk slyšym treba..( hele čum na toho dojebance ) a to se snazim chodit a chovat normalne ale i tk to slysym nbo vidim sracky.. jk nekdo ukazuje

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás, díky za důvěru.
Dobře, že píšete, podle všeho se u Vás projevila toxická psychóza. Jde o stav, který není nijak příjemný, se kterým souvisí bludy, halucinace, úzkosti, pranoidní stavy, tzv. "stíha".
Vaše psychika Vám dává jasný signál, že pervitin není pro Vás to pravé ořechové, podobné stavy u Vás mohou vyvolat také další psychostimulační látky, ale i marihuana a drogy obsahující THC, zejména pak halucinogeny. Jediným řešením pro Vás tedy je pervitin přestat užívat, nejlépe drogy vůbec. Pak mohou časem příznaky samy odeznít. Riziko je ale i v tom, že po opakovaných psychózách se u vás může, mohlo, rozvinout psychické onemocnění, ke kterému zřejmě máte z nejrůznějších důvodů predispozice. To znamená, že může dojít k tomu, že se nemůsíte úplně uzdravit do konce života, aniž byste nadobro drogy užíval. Můžete ztratit schopnost žít "normální" život, navázat a udržet partnerské, přátelské a pracovní vztahy, pod psychiatrickou medikací, s častými pobyty v psychiatrických zařízeních.
Dá se říci, že je štěstí, že se doposud nestal ještě závažnější průšvih. Stává se, že člověk v toxické psychóze ublíží sám sobě, jiným lidem a napáchá spoustu škod. Sebevraždy nebývají ničím vzácným.
Na pováženou je i to, že i přes nepříjemné potíže, kterými trpíte, užíváte pervitin dál.
Takto na dálku je těžké být konkrétnější, proto Vám doporučuji probrat Vaše potíže s odborníky. Nemusíte se stydět, jde o poměrně běžnou věc, naopak pracovníci služby ocení, že jste dokázal přijít sám. Získáte pochopení, pomoc, respekt a podporu.
Nejlépe je si předem domluvit termín schůzky, v případě krize ale můžete pracoviště navštívit kdykoli, v provozních hodinách. Tyto služby jsou bezplatné a mohou být, vyjma zdravotnických zařízení, poskytovány i anonymně.
Nikdo Vás nebude k ničemu přemlouvat, natož do čehokoli nutit. Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací Vám odborník doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, co můžete udělat pro to, abyste byl co nejdříve v pořádku. Zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měl vyvarovat. V případě potřeby Vám nabídne účinnou terapii, nebo poskytne kontakty na další specialisty.
Přeji Vám, ať je brzy lépe, kdykoli napište.
Amrit Sen.
Společnost Podané ruce, o. p. s.:
http://www.podaneruce.cz
Kontaktní centrum
Vídeňská 3, Brno, 639 00
Telefon: +420 543 249 343
E-mail: kcentrum.br@podaneruce.cz
Mobil: +420 775 889 919 (objednání poradenství)
Mgr. Petr Blažek
Web: http://www.podaneruce.cz/programy-a-pece/kontaktni-centra/
Ambulantní program
Hapalova 22
621 00 Brno
Telefon: +420 541 227 704
Mobil: +420 608 719 801
Mgr. Ivana Kuchařová
Web: http://www.podaneruce.cz
Psychiatrická AT ordinace
Hapalova 22
621 00 Brno
Tel.: +420 541 226 070
E-mail: psychiatricka.ambulance@podaneruce.cz
Vedoucí
MUDr. Ronald Marek
GSM: +420 777 916 263
Web: http://www.podaneruce.cz/programy-a-pece/psychiatricka-at-ordinace/
Poradenské centrum v Brně
Vídeňská 3
639 00 Brno
Web: http://pasaz.podaneruce.cz/
http://casemanagementcr.wordpress.com/
Poradenské centrum pro drogové a jiné závislosti PPP
Ambulantní program
Sládkova 45
613 00 Brno
Telefon, poradenská linka: +420 548 526 802
8:00 - 16:00 (není bezplatná)
E-mail: eporadna@pppbrno.cz
Web: http://www.poradenskecentrum.cz/
AT ambulance
Psychiatrická klinika při Fakultní nemocnici Brno
Jihlavská 20
625 00 Brno
Telefon: +420 532 232 094
+420 532 232 051
MUDr. Zuzana Hogenbuchová
Web: http://www.fnbrno.cz