Panicka porucha
Petr
Dobrý den,
párkrát jsem na party užil extazi. Po poslední zkušenosti už asi nikdy víc. Šel jsem domu a najednou mě dostala panika, myslel jsem, že mám infarkt, z čehož mě v nemocnici dostali. Byl to jen atak. Od té doby jsem měl zhruba týden klid a přišel další. Zvládl jsem ho. Po 4 dnech jsem ucítil, že se to blíží znovu, ale nepřipustil jsem si to a zmizel. Je šance, že to při abstinenci úplně odezní a vrátím se do normálu? Celkem často cítím vnitřní třes a píchání na hrudi.
Díky

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den Petře.
To co jste popsal, se po užití jakékoliv drogy (a to včetně THC) může stát. Je dobře, že jste vyhledal pomoc a snažíte se své současné potíže nějak řešit.
Zda se Vám budou tyto stavy vracet bohužel nelze předem přesně určit. I jednorázové užití jakékoliv látky může u disponovaných jedinců vyvolat nějaké psychické potíže, které by se i bez toho, že užijete drogu, objevili někdy jindy v dalším životě. Neumíme touto formou posoudit, zda šlo ,,jen" o reakci na Váš aktuální psychický stav v kombinaci s užitím extáze nebo zda se jedná o něco vážnějšího trvalejšího charakteru. To by mohl pouze lékař na základě vyšetření.
Rozhodně, ale je nezbytné teď nic nekonzumovat (včetně THC a alkoholu) - další případné konzumace by Vaše nepříjemné prožitky mohli vygradovat. Pokud by tyto stavy neslábli a neodeznívali, nedali se psychicky zvládnout, komplikovali by Vám fungování v běžném životě, bylo by pak na místě vyhledat lékaře/psychiatra specializovaného na oblast nelegálních drog.
Pokud jste z Prahy, můžete se případně obrátit na naše ambulantní zdravotnické zařízení, kde specializovaní lékaři jsou, lze s nimi tedy bez obav otevřeně hovořit o všem co je třeba.
Specializované ambulantní služby CADAS, SANANIM
Spálená12 , Praha 1
(nedaleko stanice metra B Národní třída; 1. patro budovy Studentského zdravotního ústavu - mapa)
Tel: 222 924 245, 603 831 815
Email: cadas@sananim.cz
Lékaři: MUDr. Audrlický Jan, MUDr. Novotná Jana
Vzhledem k tomu, že toto zařízení má plnou kapacitu, doporučuji před návštěvou zavolat na uvedená tel. čísla a návštěvu si dohodnout (pokud byste byl ve vážné krizi, můžete přijít bez objednání).
Více informací naleznete zde: http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Mějte se hezky, přeji, ať je Vám brzo lépe.
S pozdravem MK