Tehotenstvi a subotex 2
Andrea
Dobry den dekuji za odpoved, hned na uvod, k lekari chodim subotex mam na predpis,urcite nepatrim mezi ty,kteri si schani drogi na ulici. Uzivam 8mg denne, a uz nekolikrat jsem si rikala ze bych rada snizila a dokonce jsem chodila do staciku na skupiny,kam jsem pak mela i nastoupit,... Jinak me by spise zajimalo jaky ma subotex dopad na plod, co by se vse mohlo stat, popr: jestli by miminko mohlo zemrit,. Nadale,jak imformovat v porodnici ze jsem uzivatelka aniz by na me nekoukaly skrz prsty,a jestli by mi potom mohly dite vzit,. A dale az porodim tak co potom,miminko bude nejspis take zavisle a budu proto muset nekam chodit do nemocnice atd? Dekuji Andrea

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
to je dobře, že chodíte k lékaři a Subutex máte od něj, to celou věc hodně ulehčuje. V tom případě za ním co nejdřív zajděte a dohodněte se, co by pro Vás a dítě bylo v tuhle chvíli nejlepší. Jestli vysnižovat a nebo to nechat raději až po porodu. Opravdu je to individuální, nedá se říct obecně nejlepší postup. Pokud se budete řídit tím, co naplánujete, pak dítě ohrozíte nejméně. Nejhorší jsou pro něj nečekané výkyvy, absťáky. Rozhodně tedy nevysazujte Subutex na vlastní pěst.
V porodnici je třeba uvést, že jste uživatelka, měli by to vědět už i v těhotenské poradně, proto je dobré vybrat gynekologa, který to zvládne a bude se k Vám i tak chovat profesionálně. Pokud by se Vám podařilo vysnižovat, nebude mít dítě ani abstinenční syndrom. Budou ho třeba více sledovat, ale jinak s ním normálně budete, tak jako ostatní maminky. Jste poměrně na začátku těhotenství, ještě je čas spousty problémů se vyvarovat.
Pokud už jste chodila do stacionáře (rozumím tomu dobře, že do Denního stacionáře Sananim v Praze?), pak možná víte, že se zde starají právě i o těhotné a maminky. Teď existuje dokonce samostatný projekt, který se na tuto péči specializuje - http://sananim.cz/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu/co-nabizime.html. Určitě neváhejte a obraťte se na ně, zodpoví Vám všechny otázky, pomohou najít případně vhodného gynekologa, poradí s výběrem porodnice atd.
Budu ráda, když se ozvete, jak se Vám i miminku daří.
Jana Justinová