Mladší bracha
Mauricius
Dobrý den nevím jak bych to. Prostě jsem z rodiny kde nás bylo 5 batru a prakticky kazdy z nás si prošel drogovou závislosti (kromě těkavých všechny a nitrožilně )a 3 brachove už sedi v kriminálu a jejich budoucnost je mrtvá. Jediný já jsem se na vykaslal a odešel do zahraničí kde už jsem dlouhá léta a to dokonce nepiji a ani nekourim. Jenze ještě tu zůstal mladší bracha,15 let začal hulit pije a kouří. Nás táta spáchal sebevraždu loňský rok. Moje nevlastní máma je na něj sama,dluhy po tatovi na krku a kluk sere na školu,bez respektu k učitelům a přitom viděl mě tatu brachy a vše co dělá Fet jak to začíná a kde to konci pokud člověk nezačne sám na sobě pracovat. Já jsem tisíce km daleko a nemám jak mu pomoct. Jen se obavám aby nezačal snupat apod. Nesnasim fetaky a nevěřím jim jin ani pozdrav ale nechci kluk s budoucnosti začal jako kdysi já a bratři. Chapete? Je z Jižních Čech České Budějovice krajské město ucnak a tady je toho až až . Mějte se krásné a hezký den

Odpověděl: Markéta Kordová
Opět Vás zdravím.
Chápu, že máte o bratry obavy. Také chápu Vaši bezmoc, když jste daleko a nemůžete na ně nějak působit ve smyslu podpory.
V minulém dotaze jste zmínil bratra ve výkonu trestu, v tomto nejmladšího 15tiletého. Asi byste chtěl pomoci oběma, ale obávám se, že pokud jste takto vzdálený, nemáte moc nástrojů jak situaci změnit.
Jak jsem psala minule, můžete dát bratrům nějaké kontakty, kam se případně obrátit o pomoc, ale otázkou je, zda je využijí.
Ke staršímu bratrovi - také jsem zmiňovala minule, i ve věznicích se s uživateli drog pracuje (pokud o to mají zájem), tudíž mu můžete doporučit (pokud jste s ním v korespondenčním kontaktu), aby tyto služby využil.
Co se týče mladšího bratra (ale i matky) mohou využít služeb Kontaktního centra v ČB. K-centrum poskytuje poradenské služby jak konzumentům drog, tak i jejich blízkým osobám, nezávazně, bezplatně, anonymně. Maminka by se mohla na kolegy obrátit a v osobním kontaktu vše kolem mladšího bratra a vůbec vše co je třeba probrat, získat podporu, nebýt na to sama...
Kontaktní centrum Prevent
tř. 28. října 1312/16
České Budějovice
Google mapsZOBRAZIT NA MAPĚ
Tel.: 725349353, 387201738
Ing. et Bc. Jan Šnokhous
http://www.os-prevent.cz
Jinak opět musím vyzdvihnout Vaší snahu a úsilí, je fajn, že se Vám podařilo dát se popořádku!
Mějte se hezky, s pozdravem MK