Tehotenstvi a subotex
Andrea
Dobry den,jsem uzivatelka vnitrozilne subotexu 8mg denne, nyni cekam miminko cca max 2 mesic. Uz jednou jsem ve 4mesici o miminko prisla. Vim ze mi budete radit at se jdu lecit,jenze ted dokavad mi nejde videt jeste brisko nemohu,-musim pracovat,na mimco budu pak sama, chtela bych vedet vsechny rizika, a jak nejlepe vysnizovat SAMA abych neublizila plodu, chtela bych znat bezpecne uzivani, a vse kolem tohohle tematu, - tehotenstvi+subotex..... Dekuji vam za rady,. Dekuji s pozdravem Andrea

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
je moc dobře, že jste se rozhodla pro změnu, když teď čekáte miminko. Pokud to z jakéhokoliv důvodu nejde jít do léčby, můžete hodně pro dítě i sebe udělat už te, sama. Především by bylo skvělé, kdyby se Vám podařilo přejít z injekční aplikace na užívání pod jazyk, tak jak se Subutex má užívat. A to hned z několika důvodů. Bude se Vám lépe snižovat a zbavovat závislosti a hlavně se vyvarujete infekcí a možných komplikací, která hrozí při i.v. užití. Mohlo by Vám k tomu pomoci přejít na Suboxone, který v podstatě inkekčně užívat nejde, ale jinak má stejné účinky. Co se týče snižování, je třeba zvážit mnoho faktorů - dosavadní dávky, současné dávky, kombinace s jinými látkami, Vaši zdravotní kondici, stav plodu atd. Není to tak jednoduché.
Chápu, že teď nemůžete do léčby, co byste ale snad mohla, a bylo by to k prospěchu Vás a hlavně dítěte, je dojít k psychiatrovi, který předepisuje Subutex/Suboxone (předpokládám, že ho nemíváte na vlastní recept) a s ním udělat plán, jak vysnižovat a jak se o sebe co nejlépe postarat. I kdyby to měla být jen jedna návštěva, dostanete postup šitý Vám přímo na míru. Vzhledem k tomu, že jste těhotná, měli by Vás vzít všude téměř okamžitě. Pokud byste nevěděla, kam se obrátit, napište nejbližší město, ráda Vám kontakt zašlu. Určitě s tím ale neotálejte.
Budu držet palce a budu ráda, když se ozvete, jak se Vám daří.