dcéra berie pervitín a nechce nič robiť
nevládzem
Naša dcéra má19 r.Berie pervitín,nedokončila školu ,vodičák -proste nič nedotiahla do konca .Problém je že nemá záujem nájsť si prácu ,ísť na liečenie ,pomáhať v domácnoti .Len sa flákať ,spať a prať .Vždy keď od nej niečo chceme začne zúriť ,nadávať -vulgárne a balí veci a odchádza .Má kámošov a u nich sa zasa nafetuje niekoľko dní a potom sa vráti ako keby nič.Pospí si odpočinie si ,popere si veci narobí neporiadok a zasa pod zámienkou hádky odchádza .Je to naša jediná dcéra viem že je aj naša chyba že sme ju neviedli k zodpovednosti a nikdy nemusela brigádovať ani sa o nič snažiť ,ale teraz vidíme že to je celé zlé.Máme trvať na svojom a nepustiť ju domov pokiaľ sa nepôjde liečiť ? Alebo trvať na tom aby si sama našla prácu a potom ju pustiť ? Nechcem aby skončila ako prostytutka ,ale len tak polihovať a flákať sa to tiež nie je riešenie .Poraďte Ďakujem

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
chápu, že pro Vás musí být hrozně těžké koukat se, jaký si Vaše jediná dcera zvolila život. Jak ale píšete, tím, že jí budete všechno tolerovat, ničemu nepomůžete. Nejen že to nepomůže jí, ale navíc to zničí i Vás a zbytek rodiny. Těžko říct z pár řádků, jaký postup zvolit. Obecně platí, že nějaké hranice by člověk měl dát, něco vyžadovat, vždy ale jen potud, pokud je schopný je sám dostát. Budete-li tedy vyhrožovat například tím, že jí nepustíte domů, musíte to být schopni dodržet. A to vzhledem k blížící se zimě možná nebude vůbec lehké.
Nejlepší by bylo zajít se poradit osobně do některého z center, která poskytují pomoc rodinám závislých. Tam byste mohli situaci probrat podrobně a společně s někým, kdo se v situaci orientuje a zároveň je dostatečně nestranný, zvolit co nejlepší postup.
Pokud byste nevěděla, kam se obrátit, napište nejbližší město, zkusím Vám nějaké kontakty vyhledat.