thc
587
Dobrý den, jsou to tak 4 měsíce co jsem začala užívat thc, bong nebo brko.Ne každý den například jednou týdně. V dětství jsem měla epilepsii, těd jsem však už bez léků a kontrol. Nechala jsem se víceméně spíše unést společností. Počáteční stav se mi líbil ale následně když se stav stupnoval už jsem tak dobrý pocit neměla a těšila jsem se až odezní. Tak pred měsícem se mi stala dost nepříjemná věc.. takzvaně jsem se přehulila.. Byla jsem uplně bíla a mimo.. Od té doby jsem si odmítla bong dávat dostala jsem strach. Jediné co jsem se nebála bylo brko avšak od té doby co se stala tahle nepříjemná událost mi přijde že jsem stále mimo, večer si pustím film a nejsem schopná koncentrace ráno si nepamatuji o čem byl. Přijdu si stále lehce omámena za jak dlouho tento stav odezní? Mohu považovat 4 měsíce při konzumaci jednou týdně za dlouhodobé užívání?

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás, díky za důvěru.
Jestli lze považovat čtyři měsíce při konzumaci THC jednou týdně za dlouhodobé, nebude ve Vašem případě zdaleka tak důležité, jako to, že Vám THC nedělá dobře, a vy přesto užíváte dál.
Je možné, že jste se při kouření "bongu" předávkovala, nebo že vám droga, vzhledem k momentálnímu rozpoložení, prostě nesedla. Pak by ale nepříjemné stavy samy odezněly v horizontu hodin, maximálně dní.
To, jak Vaše stavy popisujete, může svědčit o tom, že patříte k lidem, kteří mají predispozice k psychickým poruchám. Takovým lidem se často stává, a to i v případě, že do té doby podobnými problémy netrpěli, že užívání, nebo dokonce i jednorázové užití THC, může nastartovat psychickou poruchu, kterou mohou doprovázet i fyzické potíže. Pokud od dalšího užívání neustoupíte, riskujete, že se problémy prohloubí a rozvinou v psychické onemocnění, ze kterého byste nemusela úplně uzdravit do konce života, i kdybyste časem s užíváním THC nadobro přestala.
Přicházíme do kontaktu s lidmi, kteří podobně ztratili schopnost žít „normální" život, udržovat a navazovat vztahy, pracovat, studovat, bavit se, radovat.. , a to nikoli díky drogové závislosti a jejím sociálním dopadům, ale kvůli psychické nemoci. Tráví život v trvalé invaliditě, zalékovani psychiatrickými farmaky, často opakovanými pobyty v psychiatrických zařízeních. Nechci Vás strašit, ale i taková je realita.
Každým dalším „práskem" z "obyčejného" jointa riskujete, kromě jiného, toxickou psychózu, která může vyústit až v to, že kromě nepříjemností a škod, můžete ublížit sobě, nebo někomu dalšímu.
Pokud se úplně vyvarujete další konzumace THC, máte naději, že postupem času nepříjemné příznaky samy odezní a srovnáte se. Pokud by ale trvaly déle, než týdny, bude nejlepší kontaktovat odbornou pomoc, nejlépe psychiatra, který má zkušenost s prací s lidmi, kteří mají psychické problémy v souvislosti s užíváním drog. Důležité je vzít v potaz, že podobné riziko platí i při užití dalších drog, zejména halucinogenů a psychostimulantů.
Doposud jsem nezmínil velmi významný aspekt, píšete, že se u Vás v dětství projevila epilepsie. Užívání THC tedy bylo, a je, pro Vás jednoznačným hazardem.
Nejvýhodnější tedy bude kontaktovat odbornou pomoc už teď, máte tak šanci ušetřit si útrapy i čas.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem pošleme kontakty na zařízení a bezplatné služby, kde Vám poradí jak dál, abyste byla co nejdříve v pořádku.
Jak můžete podporu a pomoc vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete kontaktovat pracovníky služeb organizace Sananim, která provozuje i tuto internetovou poradnu, a které zdaleka nejsou určeny pouze závislým:
Specializované ambulantní služby CADAS Sananim
Spálená 12, Praha 1
Telefon: +420 222 924 245
GSM: +420 603 831 815
E-mail: cadas@sananim.cz
Web:  http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Adiktologická ambulance (AA) Sananim
Štítného 710/30, Praha 3
E-maily:
klinika@sananim.cz (amb. léčba)
case@sananim.cz (casemanagement)
Telefon:
724 521 913 (amb. léčba)
727 941 710 (casemanagement)
Web: http://www.sananim.cz/adiktologicka-ambulance.html
Nejlépe je si předem telefonicky domluvit termín schůzky. Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušený specialista doporučí konkrétní kroky, které můžete pro klid a úzdravu podniknout, v případě potřeby a Vašeho zájmu, se můžete domluvit na vhodné terapii.
Zajímavosti o marihuaně a o rizikách, souvisejících s užíváním THC, si můžete přečíst na stránkách naší poradny:
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy-historie.html
Džím palce, ať je Vám brzy lépe, kdykoli napište,
Amrit Sen.