žíly
*****
Dobrý večer, užívám pervitin již několik let nitrožilně, neměla jsem problém ,,dát si´´. Otěhotněla jsem a přestala jsem, dceru jsem ještě dva roky kojila a nebrala jsem. poté jsem zase začala, nejsem klasický uživatel, mám fungující firmu, a spousta lidí v mém okolí ani netuší. o své žíly se staram snad jak nejlépe to jde, pokaždé si dávám čistou injekční stříkačkou, dokonce si kupuji vitamíny na žíly. Přesto poslední dobou nemůžu žílu nabodnout, nedávám si do stejného místa. Ale když nějakou žílu najdu po dvou aplikacích mi zatvrdne a poté už si do ní nedám. prosím o radu mastičky, vitamíny, nebo léky volně prodejné pokud by bylo něco na předpis, snad by se to dalo zařídit. děkuji za odpověď

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Vážím si Vaší důvěry. Masti Vám sice mohou pomoci, předpokládám ale, že nijak významně. Správně píšete, že účinné léky Vám může předepsat pouze lékař, kterému se ale nejspíš s příčinou problému nehodláte svěřit.
Problém bude jinde. Váš organismus dává jasnou zprávu, že má Vašeho užívání prostě dost, a že pervitin pro něj není to pravé ořechové. Podle všeho o tom, že od užvání pervitinu upustíte, nebo jej omezíte na minimum, neuvažujete. Vím, že to není jednoduché, ale zkuste tedy pervitin aplikovat jinak, než nitrožilně, například v kapslích, které se prázdné a naplnitelné, dají běžně koupit v lékárně, nebo zdarma dostat od terénních pracovníků, nebo v K-centrech.
Tím můžete pomoci regeneraci Vašeho oběhového systému, nicméně devastace Vašeho zdraví bude tak, jako tak, pokračovat, na zatím méně zřetelných frontách a snad pomaleji. Krátkodobým uživatelům se většinou krevní oběh dokáže zregenerovat poměrně rychle, pokud přestanou užívat. U dlohodobých uživatelů to může trvat i roky, a většinou se nezregeneruje úplně.
Zásadní příčinou Vašich potíží může s velkou pravděpodobností být to, že si kromě pervitinu aplikujete i zbytky chemikálií z výroby a nejrůznější látky, kterými se pervitin ředí, a které mohou být velmi nebezpečné. Ty často devastují krevní oběh daleko drastičtěji, než pervitin sám.
Takto na dálku se radí velmi obtížně. Proto Vám doporučuji potíže zkonzultovat osobně s odborníky některého kontaktního centra v dosahu. Tyto služby jsou bezplatné a mohou být poskytnuty i anonymně.
Nejlépe je si předem telefonicky domluvit termín schůzky. Nemusíte se stydět, pracovníci služby na Vás se na Vás skrz prsty dívat nebudou, naopak ocení odvahu, že jste dokázala přijít.  Nikdo Vás nebude k ničemu přemlouvat, natož Vás do čehokoli nutit. Dostane se Vám podpory a pochopení. Při osobním pohovoru po seznámení se situací a typem potíží, Vám odborníci doporučí konkrétní kroky, jak je minimalizovat, jak bezpečněji užívat, dostanete tipy na léčiva, která by Vám mohla zabrat, případně kontakty na lékaře, před kterým byste nemusela mít důvod Vaše užívání tajit, který by Vás vyšetřil, a případně předepsal léky, které Vám pomohou...
Využít můžete i další typy služeb, adiktologické ambulance, AT poradny, a podobně.
Když napíšete ze kterého, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem kontakty na služby v okolí pošleme.
Jak je můžete vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny v rubrice Kontakty:  http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Na našich stránkách se dočtete i o dalších rizikách, která s užíváním pervitinu a psychostimulantů souvisí:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Komentáře o zodpovědnosti, a o tom, co všechno můžete, díky užívání ztratit, si odpustím. Přeji Vám hodně štěstí, kdykoli napište,
Amrit Sen.