Bracha v prusvihu
Mauricius
Dobrý den víte už delší čas jsem věděl že můj bratr žijící v Ústeckém kraji a se kterým jsem nebyl v kontaktu téměř 6 let vaří pervitin. Úplně se u nebo projevil syndrom toxické psychózy a halucinogenniho syndromu kdy během tehle doby pod vlivem pervitinu srazil chodce a přišel o papíry a vše završil před nedávnem kdy si proti něho přišla protidrogova policejní jednotka. A jako bonus ohrozil svou dlouholetou přítelkyní a její dítě svými blaboly. Teď má i možnost opustit vazbu jenže to znamená totální detox a konec kontaktu s lidmi kteří v tom jeli s ním. O tom mám pochyby. Přemýšlím jak mu pomoci ale vážně nevím. Překvapil a zklamal nejen mě ale celý zbytek už tak naší prakticky mrtvé rodiny. Nás otec mě v době kdy jsem bral také drogy ve velkém a páchal nelegální skutky prostě vyhodil na ulici. Sice bylo zlé ale dnes jsem beztrestny a mám super práci a velký plat za hranicemi včetně vynikajících přátel okolo mě kteří mi vždy pomohli. Myslíte že nechat ho napospas osudu je jediná varianta ? Anebo mu se snazit pomoci i když o to nikdy nestal a nestojí?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Zda jsem to správně pochopila, sám jste byl v minulosti uživatelem a pomohlo Vám, že Vám rodina v samotném důsledku nepomohla (?).
Někdy to bývá účinné řešení, pokud dotyčná závislá osoba své potíže řešit nechce. Mnohým, patrně tak i Vám, časem dojde, že tento styl života zase až tak ideální není a začnou se postupně sami snažit něco na svých životech změnit, dát si ho do pořádku. Sám to víte asi nejlépe...
Každý člověk je individuální jedinec a není nikde psáno, že to co zabere na jednoho, musí zákonitě zabrat na druhého také. Takže Vám nemůžu slíbit, že by v případě bratra mohla tato radikální varianta řešení také účinně zabrat.
Můžete bratrovi poskytnout nějaké kontakty, informovat ho o možnostech, které by mohl případně využít. A dát mu najevo, že pokud bude pomoc chtít přijmout, rád mu pomůžete. Myslím, že tím nic nemůžete zkazit. Na něm pak bude, jak se k celé záležitosti, teď či později, postaví.
Uvádíte, že bratr je v tuto chvíli ve vazební věznici. Netuším, zda víte, že některá zařízení (i jedno z našich) pracují i s vězni přímo ve věznicích (jak vazebních, tak ve výkonu trestu).
Centrum pro osoby v konfliktu se zákonem (COKUZ) SANANIM
Štítného 710/30
Praha 3
mapa
Tel: 775 766 706
Email: vezeni@sananim.cz
Provozní doba: Po - Pá: 9.00 - 17.00 (je nezbytné se předem objednat)
http://www.sananim.cz/centrum-pro-osoby-v-konfliktu-se-zakonem-(cokuz).html
http://www.sananim.cz/centrum-pro-osoby-v-konfliktu-se-zakonem-(cokuz)/nase-cile.html
http://www.sananim.cz/centrum-pro-osoby-v-konfliktu-se-zakonem-(cokuz)/co-nabizime.html
http://www.sananim.cz/centrum-pro-osoby-v-konfliktu-se-zakonem-(cokuz)/uzitecne-odkazy.html
Mějte se zatím hezky, kdyby Vás napadlo se na něco doptat, klidně zase napište.
Gratuluji k Vašemu úspěchu! Držte se dál!
S pozdravem MK