pervitin a marihuana
luška
Dobrý den , můj 24letý syn od 16ti let kouří trávu , před 2 lety si našel přítelkyni , která také kouří a k tomu se přidal pervitin a možná i další drogy. přítelkyně je o 7 let starší ne syn , žili spolu v podnájmu a ona si potom pořídila vlastní byt , na jeho rekonstrukci jí syn pomáhal,oba chodili do zaměstnání , v lonském roce mu údajně přišla na nevěru a vztah ukončila , syna jsme museli z jejího bytu odvézt a na týden byl mimo bydliště a pak doma , 2x jsme ho vezli na léčení na detox , ale vždy odmítl,že bude doma, doma abstinoval měsíc ale neustále bývalou přítelkyni kontaktoval až došlo k tomu , že se k sobě vrátili , žili spolu do letošního července a začal se opakovat stejný scénář,v té době jsme byli na dovolené a syn se k nám přestěhoval , po příjezdu jsme ho našli v hrozném stavu , pohádal se s otcem , jelikož se doma ztratily peníze a nechtěl přiznat , že je zcizil a okamžitě se odstěhoval ke kamarádovi.To ještě chodil do konce srpna do práce . k 31.8.2015 dal výpověd a začal vést podivné kšefty s kamarádem u kterého bydlel , občas se zastavil za mnou , s otcem nemluvil , ale bylo jasné , že to stále více s drogami přehání a neustále obtěžuje svou bývalou přítelkyni,ta si již vypínala zvonek u bytu i mobil , nakonec mi zavolala , že už se to nedá vydržet , napsal jí dopis na rozloučenou apod. Tak na něj zavolala Policii.Byl převezen na psychiatrii a dostal soudně nařízenou léčbu ,chodila jsem ho tam navštěvovat,po několika dnech začal spolupracovat s lékaři, po 9ti dnech mi volala doktorka že léčebnu dobrovolně opustil , nevím jak je to možné , když byl vystaven soudní příkaz........... po několika hodinách se vrátil domů , jelikož ke kamarádovi kde bydlel už nemohl , jelikož mu dlužil peníze , přišel na 100 procent pod vlivem asi trávy , začal moc děkovat že jsme ho přijali zpět,omluvil se otci . zařídil si doklady které neměl a objednal se na ambulatní léčbu a k psychiatrovi , s pervitinem prý naprosto přestal , ale s trávou že to tak rychle nejde , takže můj dotaz je takový když částečně znáte jeho příběh ,co dělat když vím že hulí on tvrdí že ne a jen občas ???? okolí tvrdí že bych mu tu trávu nebral , že ho uklidnuje atak , ale on je ve stavu jako 9 ti leté dítě , co tedy s ním ???????? děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Pokud se synovi opravdu podařilo přestat s pervitinem a zůstal ,,pouze" na marihuaně, je to sice lepší varianta, ale bylo by vhodnější, aby abstinoval od všeho. Už s ohledem na to, že může pod vlivem marihuany (stejně tak alkoholu) snadněji neodolat pervitinu. Vždy je výhodnější (alespoň po nějaký čas) udržet abstinenci od všech návykových látek.
Pokud dochází ambulantně na léčbu, můžete se do léčebného procesu také zapojit. Zkuste se na lékaře, který se synem spolupracuje obrátit. Syn je sice plnoletý, ale není neobvyklé, že i u plnoletých osob je účast někoho z rodiny běžná.
Pokud je Vám v dostupnosti Praha, můžete se obrátit na naši Poradnu pro rodiče a více o všem co je v danou chvíli třeba více pohovořit v osobním kontaktu s některým z kolegů, kteří se specializují na práci s rodiči, partnery a dalšími blízkými, níže kontakt.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Školská 30
Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234, 739 268 527 (nezbytné se předem objednat)
Email: rodice@sananim.cz
Provozní doba: PO až PÁ 9:00 - 19:00
Poradnu naleznete v zadní části kavárny Café Therapy. Veškeré poradenské služby poskytuje toto zařízení bezplatně, také je zde možnost účast na rodičovských skupinách (pravidelné společné setkání rodičů).
Více informací naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Dále můžete pročíst základní obecné informace zde:  http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Pokud byste se potřebovala pro přečtení informací na něco doptat, neváhejte napsat znovu.
Mějte se zatím hezky, s pozdravem MK