Je to snadné?
Josef
Dobrý den, mám aspergerův syndrom, beru léky na deprese a na spaní. Trávu jsem poprvé zkusil v 16ti letech, je mi 19. Kouřím jí teprve 5 měsíců. Nejhorší je, že jsem zkusil i pervitin, na kterém jsem teprve přibližně dva týdny. Jde o to, že jsem poznal nového kamaráda Maxe, a on je takový, že mě na tom pervitinu naučil. Už jsem byl několikrát rozhodnutý přestat, ale on vždy zavolá, že se chce složit na perník, a pro mě je těžký říct ne, jdi do prčic, nechci s tím mít už nic společnýho. Beru ho jako kamaráda, protože mi ve spoustu věcech dokáže poradit, aby se mi lidi nesmáli za to, jaký jsem, radí mi abych se jimi nenechal oblbovat, protože já jsem vždy snadná obět, když mám nějaké peníze. Maxovi jsem říkal, ať už mi nic nenabízí, a ať se mě neptá, jestli se chci složit na perník a na trávu. On se mě přesto každý den ptá, ale nechci to zase svádět na něj, spíš já bych měl mít pevnější vůli.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den Josefe.
Dobře, že jste napsal.
Těžko posuzovat situaci na základě několika málo informací, ale podle toho co píšete, mi nepřijde, že by Max byl zrovna ideální kamarád. Máte možná dojem, že Vás chrání před ostatními, kteří mají narážky na Vaší diagnózu - to může být jen zástěrka, jak Vás zneužívat. Sám uvádíte, že máte vždy nějaké peníze a jste snadná oběť.
Dle mého názoru nabízet drogy někomu jako jste Vy je krajně nezodpovědné. Už s ohledem na to, že pravidelně užíváte léky na deprese a na spaní. Tato skupina léčiv se s konzumací pervitinu (i THC) vůbec neslučuje, může být dokonce velmi ohrožující a nebezpečná a to i na životě.
Je možné se o tom svěřit rodičům nebo někomu blízkému?
Nechtěl byste si o tom co se děje s někým nezávazně a třeba i anonymně popovídat?
Pokud bude Max teď o víkendu zase volat, pokuste se jej odmítnout. Zkuste mu třeba říct, že nemáte vůbec žádné peníze a nescházejte se s ním.
V případě potřeby napište kdykoliv znovu.
Držím Vám palce a budu ráda, když se ještě ozvete.
S pozdravem MK