pervitin
radka
jak postupovat v případě,když vím určitě,že můj dospělý syn,který bydlí u mě doma,šňupe pervitin?zatím chodí do práce bez absencí,dluží mi jen pár tisíc,údajně měl poslední dobou určitá vydání.Už s tím jednou experimentoval a choval se úplně stejně jako teď.
Můžete mi poradit?V poradně jsem byla,tam mi řekli,že musí přijít on sám.Ale na to se mi nechce čekat.Nechci aby padl úplně na dno.Protože se mnou nechce mluvit,skoro se mi vyhýbá,nevím jak dál.Nevím jak dál.Poradíte mi,prosím,už nevím jak dál.Nespím,nemám na nic náladu,jsem úplně vyřízená.Strašně mu chci pomoc,ale fakt nevím jak.Někdy přemýšlím,že bych radši nebyla.
Pořád přemýšlím,co jsme udělali špatně.Oba další kluci jsou v pohodě.Nechci jim nic říkat,mají své rodiny.Přijdu si jak v bludném kruhu.
Děkuji moc,budu vděčná za každou radu.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den Radko.
Je mi líto, že se synovi opakovaně nedaří drog vzdát. Někdy bývá cesta k trvalé abstinenci obtížná a klikatá.
Konzumace drog, potažmo závislost na nich, není problémem pouze konzumujících nebo závislých osob, ale je to především velká zátěž pro nejbližší okolí, tedy rodinu.
Bohužel, v některých případech (u závislostí obzvlášť) je v některých situacích největší pomocí - právě nepomoci. Pokud je závislým osobám jejich konzumace tolerována, mají veškerý servis domácnosti a jejich blízké okolí tiše trpí, zpravidla to moc nevede k tomu, aby si dotyčná osoba připustila, že se něco děje a nevede je to nijak k samotné snaze něco změnit. Možná, že pokud syn zakusí jaké to je, užije si život s drogou se vším všudy a pocítí i důsledky, které tento styl života přináší, možná tak rychleji dojde k tomu, že to zase až tak ideální není. Na mnohé to zabere. Ale zdali by to bylo 100% účinné i v případě Vašeho syna, Vám bohužel nemohu slíbit. Jde vždy o tak individuální záležitosti, že jen těžko objektivně a zodpovědně podle několika málo informací říct co by pomohlo a co ne. Vždy je třeba mít více ucelených informací o situaci celkově a dle toho naplánovat další vhodný postup.
Chápu, že je to velmi obtížná a náročná situace, nebo spíše období, plné beznaděje a hledání odpovědí na plno otázek a také různých cest.
Nevím, v jaké poradně jste byla. Ano, musí přijít sám v případě léčby, jelikož je plnoletý a léčba závislosti je záležitostí dobrovolnou. Ale i bez ohledu na to, jak na tom je syn v tuto chvíli se svou motivací, můžete využívat služeb pro rodinné příslušníky a být tak v kontaktu s odbornou pomocí i bez něho. Můžete mít tak možnost průběžně konzultovat nově vzniklé situace a také tak získávat tolik potřebnou podporu. Poradit se jaká doma nastavit pravidla, jak se chovat pokud nebudou dodržována, jak syna motivovat, aby i on se na pomoc obrátil.
Také netuším, kde žijete. Pokud by to pro Vás nebylo obtížné, můžete se obrátit na naši specializovanou Poradnu pro rodiče a vše více a podrobněji s kolegy probrat.  Plno rodičů, partnerů a dalších blízkých tyto služby využívají a překonávají tak tolik složité období a připravují se tak na momenty, které mohou přijít. Také je k dispozici rodičovská skupina, pravidelná společná sezení, na kterých si rodiče a partneři vyměňují své zkušenosti, vzájemně se podporují, doplňují si informace. Jde o nezávislé a bezplatné služby.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Školská 30, Praha 1
mapa
Telefon:  284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Poradnu naleznete v zadní části kavárny Café Therapy. Na první konzultaci je třeba se předem objednat během provozní doby, všechny pracovní dny od 9,00 do 19,00. Veškeré služby poskytuje toto zařízení bezplatně.
Více informací o Poradně zde:http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Dále můžete prostudovat základní obecné informace pro rodiče zde:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Zatím se mějte hezky, přeji dostatek sil. V případě potřeby napište kdykoliv znovu.
S pozdravem MK