záměna
John
Dobrý den,
už víme, že účinky pervitinu mohou být v prvotní fázi příjemné až dokonce prospěšné, nic méně berou si svoji daň, která je nepřijatelná.
Existuje nějaký způsob jak dosáhnout zvýšené fyzické aktivity a lepší mentální bdělosti bez vedlejších účinků?
Např. způsob užití nebo jiná látka?
Předem velice děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Johne, díky za dotaz.
Máte li na mysli bezprostřední extrémní stimulaci srovnatelnou s užitím pervitinu, tak se domnívám, že látka s podobný efekterm, jejíž užití by nemělo sekundární negativní dopady (jiné známé stimulační drogy a zneužívané léky) neexistuje. Ony vedlejší účinky jsou totiž jakousi daní za to, že s použitím drogy krátkodobě extrémně zatížíte organizmus. Lze do jisté míry například operovat s výší užité dávky, ale vždy s následnou potřebou doplnění vyčerpané energie.
Jinou cestou mohou být některé potravinové doplňky, počínaje kofeinem, tein,  přes výluhy a výtažky z rostlin Gynostemma pentaphyllum, nebo Paullinia cupana (známá jako Guarana), či řada dalších.
Nechci váš dotaz zlehčovat, ale z vlastní zkušenosti vím, že když například v zimě s klienty v komunitě lezeme do ledové řeky, bezprostředně po vylezení a nějkou dobu poté zažívám pocit zvýšené energie pociťuji.
Nejrozumnější se mi jeví dobrá a trénovaná fyzická i mentální kondice, protože tak můžete být vždy připraven na potřebu mimořádného výdeje enrgie, aniž byste její zdroj musel hledat v drogách.
S pozdravem
J.Chudomel