sestra a pervitin
David
Dobrý den, zjistili jsme, že sestra (28) odhadem půl roku má problém s pervitinem, do kterého jí dostal bývalý přítel. Odhadované dávky 2 až 3 týdně. Ptám se kde vyhledat v karlovarském kraji pomoc s detoxem apod. Bohužel nejeví zájem o odbornou pomoc či pomoc z rodiny. Děkuji za rady

Odpověděl: Aleš Termer
Dobrý den
Chápu vaší obavu o sestru, zvlášť ve chvíli kdy je matkou. Z dotazu není patrné, jak moc zasahuje užívání pervitinu do života rodiny. Píšete, že pouze odhadujete délku i četnost užívání. Je tedy obtížné v tuto chvíli zjistit jak na tom vaše sestra je. Nemusí být nutné ani žádoucí, aby šla sestra ihned na detox, či léčbu. Může stačit ambulantní docházení na terapie podmíněné abstinencí od pervitnu. Půlroční braní drog obvykle není známkou závislosti. Záleží ovšem na tom, zda-li je to tak skutečně. Může to být jen to, co přiznala, či co jste si ověřili. Pokud jste se rozhodli kontaktovat nás, zřejmě již došlo k nějakému průšvihu. A je dobře, že jste se rozhodli to řešit.
Než se rozhodnete dělat nějaké zásadní kroky, je potřeba situaci dobře zmapovat a zapojit sestru do řešení celé věci. Její odmítavý postoj je v tuhle chvíli očekávatelný, možná necítí problém nijak palčivě.
Vaše sestra by měla vědět, že se snažíte vzniklou situaci řešit tím, že kontaktujete odbornou pomoc. Důvodem je stabilita v rodině a ochrana jejího dítěte. Může mít pocit, že jí do života "kecáte". Je potřeba jí vysvětlit, že vám na ní záleží.
Na Karlovarsku pracují s uživateli drog kolegové z obecně prospěšné společnosti KOTEC. Tato organizace se kromě přímé práce s uživateli drog zabývá taktéž podporou rodiny a rodinných příslušníků uživatelů drog.
Kontakty naleznete na webu kotec.cz
Přeji hodně štěstí, vytrvalosti a odhodlání
AT