Thc
M
Přítel si dělal test na thc v moči a vyšel pozitivní a vymlouval se ze tam to může ovlivnit plno věcí a tet nevím jestli mu můžu věřit jak to teda je stema testama děkuji za odpověď ovlivnit třeba Rýmu,třeba pivo nebo nějaký jídlo Vitamín c

Odpověděl: Markéta Kordová
Opět Vás zdravím.
Děkuji za upřesnění.
Pokud si dělal pouze orientační test, tak ty nemusí být vždy zcela 100%. Přesné jsou pouze testy provedené v laboratoři. Takže lze brát v potaz, že se test mohl (ale také nemusel) mýlit.
Pokud jde o THC, tak tam není možné, že by případnou pozitivitu zapříčinilo například užívání nějakých léků (to se může stát například při testování na pervitin/amfetamin, jelikož některé léky například na chřipku, mohou obsahovat efedrin a ten se může na testu ukázat). Laboratorní testy to umí rozlišit, orientační testy nikoliv. Ale ptáte se na THC, to je úplně jiná skupina.
Orientační doba prokazatelnosti THC:
Detekce THC moč = 1 až 30 dní (lze i déle u každodenních uživatelů, při konzumaci občas do 14 dní)
Detekce THC krev = do 14 dní (při občasném užití cca týden)
Detekce THC sliny = jako u krve
Doba záchytu se odvíjí především od intenzity/frekvence předešlého užívání. Dále velikosti dávek, množství obsažených účinných látek/kvalita konkrétní drogy a na individualitě metabolismu.
Také nelze opomenout skutečnost, že právě THC se usazuje v tucích, z nich se postupně uvolňuje do organismu a metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných a používaných testů ukážou pozitivní výsledek oproti jiným drogám poměrně dlouho. To znamená, že dotyčná testovaná osoba nemusí být přímo pod vlivem drogy, nicméně je to důkaz, že v posledních dnech byla droga užita.
Jsou možné obě varianty (selhání testu nebo přítel mlží). Jak je to doopravdy Vám, ale neumíme zodpovědně odpovědět, rozhodně bych nerada příteli křivdila.
Mohu se zeptat na základě čeho, se přítel testoval a proč máte obavy, že neříká pravdu (?). Má nějaké jiné projevy v chování atd. než je obvyklé (?).
Můžete využít i tvz. skrytou poznámku - není uveřejněna na webu.
Mějte se zatím hezky, MK