syn a drogy
johana
Dobrý den, dověděla jsem se o synově drogové závislosti až z usnesení soudu, které bylo zasláno na naši adresu, protože syn poštu na své adrese nepřebíral, což byl šok. Tak jsem se dozvěděla že asi 10 let konzumuje pervitin šňupáním, je konci se dostal do stádia užívání 2 až 3 x týdně, marihuanu si dával každý den. Je vůbec schopen se sám ze závislosti dostat nebo v tomto stádiu potřebuje odbornou lékařskou péči? Má značný dluh na zdravotním pojištění, byla by mu lékařská pomoc vůbec poskytnuta? Syn tvrdí, že to zvládne sám?!?!?! Navštívili jsme zatím Renarkon, kontakní a poradenské centrum, ale zde spíše poskytnou pomoc sociální.
Děkuji za informaci

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Johano,
díky za dotaz.
Jaká forma léčby bude pro vašeho syna nejvhodnější, nelze takto na dálku odhadnout. 10 let užívání pervitinu je velice dlouho, frekvence 2-3x týdně moc velká není. Tuším, že vzhledem k tomu, že jde asi o údaje od syna, které sám soudu poskytl, bude jeden z těchto údajů nepřesný - odhaduji spíše frevenci.
Nevím, v jaké poradně Renarkonu jste byly, ale zde v kontaktním centru se mimo jiné zabývají i zprostředkováním léčby -
Adresa: Zengrova 69, 703 00 Ostrava -Vítkovice
Telefon:595 627 005
Mobil: 602 670 789
Kontaktní osoba: Bc. Beáta Oravcová,
Provozní doba pondělí až pátek - 9:00 - 16:00
Doporučuji vám se na ně obrátit. Více informací, včetně popisu všech služeb, najdete zde na:
http://www.renarkon.cz/cs/kontaktni-centrum-ostrava/leve-menu/kontaktni-centrum-ostrava
Na akutní zdravotní ošetření má nárok každý občan ČR bez ohledu na to, zda má dluh na zdravotním pojištění. Potřebuje legitimaci pojišťovny a OP. V případě vašeho syna by se nejspíše jednalo o pobyt na detoxifikační jednotce zdravotnického zařízená. Ten předchází další vhodné formě - vzhledem k délce drogové kariéry by asi v úvahu přicházela léčba v terapeutické komunitě. To není zdravotnické zařízení, ale sociální služba, kde lze cenu/podíl na úhradě nákladů hradit z Dávek hmotné nouze. O tom vám zcela jistě více řeknou opět v centru v Renarkonu - viz výše.
Dále se ptáte, zda se syn může dostat sám ze závislosti na drogách? Pochybuji, byť bude tvrdit opak. Tuším, že je dospělý, proto se pro léčbu musí rozhodnout sám.
Přeji hodně sil, určitě napište, kdybyste se chtěla ještě na něco zeptat.
J.Chudomel