Minulost a přítomnost
Mauricius
Dobrý den chtěl jsem se zeptat jestli je pravda že THC se vstřebává pryč z organismu dřív u lidí kteří kouří příležitostně jako já. Dokonce ani nekourim cigarety aktivně sportuji a snažím se dodržovat životosprávu a nepiji alkohol. Dam si jointa tak jednou někdy dvakrát za měsíc a ani ho nedokourim cely. Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Pokud si pravidelně zvyšujete fyzickou aktivitu, při které dochází k rychlejšímu odbourávání tuků a s nimi i metabolitů THC, konzumujete THC zřídka, tak byste měl patřit k té nižší hranici, viz rozpis orientační detekce níže.
Doba záchytu se odvíjí především od intenzity a frekvence předešlého užívání, velikosti dávek, množství obsažených účinných látek (kvalita konkrétní drogy) a na individualitě metabolismu. Také nejde opomenout skutečnost, že právě THC se usazuje v tucích, ze kterých se postupně uvolňuje do organismu a metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných a používaných testů mohou ukázat pozitivní výsledek oproti jiným drogám poměrně dlouho. To znamená, že dotyčná testovaná osoba nemusí být přímo pod vlivem drogy, nicméně je to důkaz, že v posledních dnech byla droga konzumována.
Doby prokazatelnosti z tělních tekutin u THC se pohybují v těchto přibližných obdobích:
moč - 1 až 30 dní (lze i déle u každodenních uživatelů, při konzumaci občas do 14 dní)
krev  - do 14 dní (při občasném užití cca týden)
detekce sliny  - jako u krve
Konzumace marihuany sebou nenese pouze rizika pozitivních testů, ale i mnohá další stejně jako všechny nelegální drogy, tudíž doporučuji zvýšenou opatrnost.
Mějte se zatím hezky, v případě potřeby napište znovu.
S pozdravem MK