Jak se zachovat
mamka
Dobry den, chtela bych se zeptat na názor, jak se zachovat k synovi. Jde o to, ze se mnou nezije,v posledni dobe zije po kamaradech apod.Zavislý je cca tri az pet let na pervitinu. (nevim presne, muj nazor) Nyni se rozhodl pro leceni. Nema kde byt, nic nema, nic nedela. Neprojevuje ani snahu neco delat a rika, ze to nema ted cenu, ze pocka na to leceni - uz jsme poslali zadost o prijeti s doporucenim lekare. Mam volny byt, ve kterem nebydlim. Nevim, zda mu mam umoznit do nastupu leceni v byte bydlet ( cekaci doba je pry dva az tri mesice), pokud ano jsem nazoru, ze by mel dodrzovat alespon nejaka pravidla napr. neprala bych si aby do bytu chodili cizi lide... a mel by tam udrzovat poradek, alespon ten nejzakladnejsi.Jak se tedy zachovat-nechat nebo nenechat.Dekuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
To je složitá otázka, na kterou opravdu neumím zodpovědně dle minima informací odpovědět.
Pokud si syn opravdu léčbu zařídil a myslí to vážně, byl by schopen dodržovat přesně dohodnutá pravidla, nevodil tam lidi z drogového prostředí, tak proč ne. Nic o celkové situaci nevím, nerada bych synovi nějak křivdila, ale mnohdy uživatelé umí své rodiče ,,dost houpat"...
Víte, kde si syn léčbu zařídil?
Doporučuji obrátit se na kolegy naší Poradny pro rodiče a vše více a podrobněji zkonzultovat.
Konečné rozhodnutí budete stejně muset učinit jen Vy sama, ale můžete díky konzultaci s odborníky na práci s rodinnými příslušníky si ucelit postoj a dle toho i své rozhodnutí (ať už bude jakékoliv).
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Školská 30, Praha 1
mapa
Telefon:  284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Poradnu naleznete v zadní části kavárny Café Therapy. Na první konzultaci je třeba se předem objednat během provozní doby (PO až PÁ 9:00-19:00). Služby jsou poskytovány bezplatně.
Další informace o Poradně zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html.
Nežli se objednáte na první konzultaci, můžete se zde v odkaze níže podívat na základní informace pro rodinné příslušníky: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Pokud žijete úplně někde jinde a potřebovala kontakty vyhledat ve Vaší lokalitě (nebo měla další dotazy) klidně zase napište. V tom případě prosím o upřesnění větších měst, která máte v dobré dostupnosti.
Mějte se hezky.
S pozdravem MK