syn
MARGIT
Nevím si již rady, mám 20ti letého syna, 4 roky na pervitinu, vyzkoušeli jsme 4 léčebny, buď odešel nebo ho vyhodili za porušení řádu, poslala jsem ho i mimo republiku, kde se narodil a má tam i otce, pokračoval i tam, vrátil se po dvou letech a pokračuje dále. Byla mu daná práce, třikrát znova a znova, byt, psycholožka, nic nepomohlo, i nadále pokračuje. Momentálně je na ulici, ozve se tak jednou v týdnu že má hlad, to mi rve srdce a tak mu poskytnu jídlo, sprchu, čistý oblečení. Někdo říká že to dělat nemám, někdo zase že ano, nicméně vidím že to nikam nevede a už si opravdu nevím rady. Děkuji za jakoukoliv radu

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Je mi líto, že se synovi opakovaně nedaří drog vzdát i přes pokusy léčit se. Někdy bývá cesta k trvalé abstinenci obtížná a klikatá.
Konzumace drog, potažmo závislost na nich, není problémem pouze konzumujících nebo závislých osob, ale je to především velká zátěž pro nejbližší okolí, tedy rodinu. Je zcela pochopitelné, že máte plno pochyb o správnosti Vašeho rozhodnutí a že Vám další osud syna není lhostejný.
Bohužel, v některých případech (u závislostí obzvlášť) je v některých situacích největší pomocí - právě nepomoci. Pokud je závislým osobám jejich konzumace tolerována, mají veškerý servis domácnosti a jejich blízké okolí tiše trpí, zpravidla to moc nevede k tomu, aby si dotyčná osoba připustila, že se něco děje a nevede je to nijak k samotné snaze něco změnit. Možná, že pokud syn zakusí jaké to je, užije si život s drogou se vším všudy a pocítí i důsledky, které tento styl života přináší, možná tak rychleji dojde k tomu, že to zase až tak ideální není. Na mnohé toto zabere, ale zdali to bude účinné i v případě Vašeho syna, Vám bohužel nemohu slíbit. Je to tak moc individuální...
Chápu, že je to velmi obtížná a náročná situace, nebo spíše období, plné beznaděje a hledání odpovědí na plno otázek a také různých cest.
Netuším, zda víte, že můžete (i bez ohledu na to, jak na tom je syn v tuto chvíli se svou motivací) využívat služeb pro rodinné příslušníky a být tak v kontaktu s odbornou pomocí. Mít tak možnost průběžně konzultovat nově vzniklé situace a také tak získávat tolik potřebnou podporu. Také netuším, kde žijete. Pokud by to pro Vás nebylo obtížné, můžete se obrátit na naši specializovanou Poradnu pro rodiče.  Plno rodičů, partnerů a dalších blízkých tyto služby využívají a překonávají tak tolik složité období a připravují se tak na momenty, které mohou přijít. Jde o nezávislé a bezplatné služby.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Školská 30, Praha 1
mapa
Telefon:  284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Poradnu naleznete v zadní části kavárny Café Therapy. Na první konzultaci je třeba se předem objednat během provozní doby, všechny pracovní dny od 9,00 do 19,00. Veškeré služby poskytuje toto zařízení bezplatně.
Více informací o Poradně zde:http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Pokud žijete někde jinde, dá se obrátit na jakékoliv Kontaktní centrum pro uživatele drog. Bývají ve všech větších městech a tyto poradenské služby pro blízké osoby poskytují také. Pokud byste nevěděla kam se případně u Vás obrátit, napište prosím znovu a uveďte, jaká města máte poblíž.
Zatím se mějte hezky, přeji dostatek sil.
V případě potřeby napište kdykoliv znovu.
S pozdravem MK