Pervitin
val
Dobrý den, já minulý rok jsem skoro v kuse brala pervitin, asi půl roku, přestala jsem na 10 měsíců a teď se to vrací jak noční můra. Mám hrozné nutkání a je to špatně ovladatelné moc nevím co s tím.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Jestli jsem to správně pochopila, vysadila jste pervitin na 10 měs (což zaslouží obdiv!) a teď se Vám vrací chutě na další užití (?).
Pokud tomu tak je, je dobře, že píšete. Chutě na další užití se mohou vracet v různých intenzitách a frekvencích ještě poměrně dlouho po vysazení. Čím déle přijdou, tím mohou více zaskočit. Je třeba se nezaleknout, připomenout si dobu, kterou jste zvládla úspěšně nic nevzít a snažit se odpoutat pozornost jinam. Je vhodné nestýkat se s konzumenty, neozývat se jim, nepřipomínat si nikým a ničím drogové období, neprohlubovat myšlenky a vzpomínky na tuto etapu. Zkrátka a jednoduše zaměstnat se čímkoliv jiným co s drogami vůbec nesouvisí a nechat tento stav odeznít. Odejde tak jako přišel. S délkou abstinence se budete cítit silnější a odolnější.
Netuším, zda jste se vyabstinovala sama nebo zda jste využila nějaký léčebný program. Pokud jste to zvládla sama, můžete zvážit, zda se přece jenom na nějakou službu (byť ambulantní) neobrátit. Měla byste tak prostor probrat vše co je třeba, doplnila si informace, možná tím lépe pochopila co se s Vámi děje a možná bude dít.
Kdybyste potřebovala někam nasměrovat, stačí uvést větší města, můžeme Vám někoho doporučit.
V případě potřeby samozřejmě můžete napsat kdykoliv znovu.
Zvládla jste deset měsíců, to nejhorší období máte za sebou, vydržte i dál! Věřím, že to zvládnete. Bude to čím dál lepší, neztrácejte naději.
Mějte se zatím hezky, přeji dostatek sil.
S pozdravem MK