Viem pomoct
Adam
Zdravím čítam o drogách uz 5 rokov a myslim si ze existuje liek pre ludi ktory su zavisly na perniku napriklad ktory ho uzivaju do 2 rokov maximalne. Je to psychická očista kde clovek pochopi ako prestat. Mám nacitane takmer vsetko o drogach, pervitinu sa nedá zbavit pokial uz v mozgu je poskodene centrum dopaminu ale pokial je clovek menej závisly myslim si ze dokázem pomoct hoc komu. Kde sa mozem obratit na nieco take kde mozem aj ja pomoct mojimi poznatkami. Myslim si ze to co chcem ukázat je málo kde sa docitat. Sám som bol uzivatel marihuany nie kratko, dnes si to uz nedám ani za nic. Je to taky dotaz pretoze velmi ma zaujimaju drogy v mozgu a myslim si ze neprestanem sa o to zaujimat kde mozem stym dalej?

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za dotaz.
Předně Vám chci pogratulovat k tomu, že jste dokázal přerušit závislostní chování a přestat užívat návykové látky. To je úctyhodné!
Ptáte se na doporučení kam se obrátit - obyčejně to ve vědeckém světě probíhá tak, že se výsledky nějakého dlouhodobého, metodologicky kvalitního výzkumu, provedeného týmem nebo jedincem s odborným zázemím, publikační činností a většinou i enormně vzácnými a ojedinělými schopnostmi, publikují v některém z vysoko impaktovaných odborných časopisů, např. Nature (http://www.nature.com/nature/index.html) nebo Science (http://www.sciencemag.org/journals), přes které se tento objev rozšíří do celého odborného světa. Pokud byste chtěl začít s níže impaktovanými časopisy, zajisté by Vás mohl zajímat např. odborný časopis Addiction (http://www.addictionjournal.org/). Jsem si jistý, že pokud jste dokázal něco, co lidstvo prozatím za několika-tisíciletou existenci návykového a závislostního chování, nedokázalo, pak to určitě bude některý z vědeckých časopisů extrémně zajímat.
Stačí to takto?
S pozdravem
Zbyněk Oktábec
P.S. Nevím, co myslíte "centrem dopaminu" - takový systém nebo strukturu v mozku neznám...