drogy
kachorra
Dobrý den. Chci se zeptat ohledně mého partnera. Před časem bral drogy. Stále mi tvrdi ze je přes rok čistý ale nějak se mi tomu nechce verit. Už jen díky jeho osobnosti. Přijde mi ze ji má rozdvojenou. Občas je v klidu a pak se z ničeho nic začne chovat úplne jinak. Prosím tedy o radu zda je to normální. Čekáme spolu dite a bojim se ze ho čekám s člověkem který i nadale bere drogy. Chtěla bych tedy vědět jestli to muže Mít pro mimco nějaký vliv. A pokud mozno Prosím o radu jake testy na drogy použít az se vrátím z porodnice. Mam takový pocit ze něco plánuje az budu v porodnici. Předem moc děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Je mi líto, ale bohužel, bez osobního kontaktu a přes internet neumíme objektivně posoudit jak na tom přítel je. Chápu Vaše obavy. Už s ohledem na blížící se příchod miminka.
Neuvedla jste, odkud jste, tak nevím, zda Vám doporučený kontakt k něčemu bude. Pokud není pro Vás problém Praha, doporučuji se co nejdříve spojit s kolegy z Poradny pro rodiče a partnery a v osobním kontaktu vše co je v danou chvíli třeba zkonzultovat. Pohovořit o Vašich obavách, podezřeních, doplnit si informace, poradit se zda testovat a jak, pokud by se přítelovo braní potvrdilo, tak naplánovat další kroky. Také je to určitý druh podpory, což si v takto náročném období jistě zasloužíte. Pokud žijete jinde, tak napište prosím znovu a uveďte, jaká větší města máte v dosahu, pokusíme se Vám vyhledat jiné vhodné zařízení, kde byste se mohla poradit co a jak dál.
Než se na první konzultaci objednáte, můžete se podívat na základní obecné informace pro blízké osoby zde v přiloženém odkaze: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Info o testování: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/testovani-na-pritomnost-drog.html
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké SANANIM
Školská 30
Praha 1
mapa
Telefon:  284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Provozní doba: všední dny od 9h do 19h
Poradnu naleznete v zadní části kavárny Café Therapy (je nutno se předem objednat, viz uvedená telefonní čísla). Poradenské služby jsou poskytovány bezplatně a nezávazně.
Další informace o Poradně naleznete zde:
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Pokud by byl přítel (tedy otec) uživatelem pervitinu, chápu, že máte obavy o zdraví dítěte, stejně tak asi obavy ohledně budoucnosti. Ohledně těhotenství, jeho užívání pervitinu (pokud by se prokázalo), by nemělo mít vliv na vývoj plodu, ve smyslu možných vývojových vad. Jiné by to samozřejmě bylo, kdybyste drogy konzumovala Vy/matka. Tam pak hrozí poměrně dost potíží.
Pokud se jedná ,,jen" o konzumaci otce, stejně by Vás tato informace neměla zcela uklidnit. V tomto případě, je samozřejmě nejvhodnější být od drog co nejdéle. Čím déle, tím lépe. Nejenom, že se organismus vyčistí a celkově zregeneruje, podstatná je i psychická stránka a odolnost. Ta dostává užíváním drog jaksi dost zabrat. Na to navazují sociální schopnosti, které mohou také pokulhávat, díky životu s drogou. Na což se zase nabalují další záležitosti, jak je pak daná osoba schopna obstát v životě celkově, tedy i v rodičovské roli. Nevíme teď s jistotou, zda přítel opět drogy bere nebo ne, pokud ano jak často se k užívání pervitinu schyluje, nicméně pokud by jeho konzumace pokračovala i nadále, jistě by to mělo i vliv na zdravý vývoj dítěte, klasický chod, atmosféru a funkčnost rodiny...
Nejde jen o to porodit zdravé dítě, bez toho, aby si během těhotenství nevytvořilo návyk na užívanou látku nebo aby nebyl plod konzumací poškozen. Jde také a to především, aby se dítě narodilo do připraveného prostředí, vytvořeného bezpečného zázemí a mělo rodiče, kteří budou schopni v rodičovské roli obstát. To není úplně snadné pro kohokoliv, i pro lidi, kteří problém s drogami nikdy neměli.
Kdyby něco nebylo jasné, potřebovala jste kontakt jinde nebo se na něco doptat, neváhejte kdykoliv napsat znovu.
Mějte se zatím hezky, přeji dostatek sil a celkové zlepšení celé situace.
Tak se držte, s pozdravem MK