Co s ním?
Jana
Dobrý den.Můj 19 letý syn,který měl své zkušenosti nejen s marihuanou,ale prý i menší zkušenost s jinou drogou(sám se přizal)se začal chovat velmi divně.Je ve 4 ročníku Sš,ovšem do školy chodí,jak má náladu,je neustále ospalý,má nepřítomný výraz ve tváři a je mu vše jedno.Zkoušela sjem to s ním po dobrém i zlém,neboť chci,aby školu a vzdělání dokončil.Tvrdí,že s drogami to nemá nic společného,ale já mám dojem,že ano.Přemýšlím o tom,nechat jej testovat a v případě pozitivního výsledku,uvažuji o ukončení trvalého pobytu doma.Nevím,jak z něj dostat pravdu a někam do poradny nechce.Jsem vážně bezradná a vzhledem k tomu,že trpím autoimunitním onemocněním,tato situace vážně zhoršuje můj zdravotní stav.Poradíte,jak postupovat? Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den Jano.
Nejsou to snadné situace a nelze na základě několika málo informací radit jen v obecných rovinách. Doporučuji spojit se s nějakým odborným zařízením a vše podrobněji zkonzultovat. Doplnit si informace, zvážit možnosti a načerpat tak i sílu, kterou jistě s ohledem na zdravotní potíže také sama potřebujete.
To, že syn pomoc v tuto chvíli odmítá, vůbec nevadí (ve smyslu pomoci Vám). Veškerá specializovaná pracoviště pracující s konzumenty drog pracuje i s rodiči a dalšími blízkými osobami. Můžete tedy poradenských služeb využít i bez toho, aby šel syn s Vámi, služeb můžete využít Vy sama. Jde o nezávazné, bezplatné služby.
U Vás se můžete obrátit na kolegy z organizace Magdaléna o.p.s.:
Centrum adiktologických služeb Magdaléna
Žežická 193
Příbram
Vedoucí zařízení: Mgr. Vavřincová Hana vavrincova@magdalena-ops.cz
Tel: 318 622 010, 739 612 018
Email: cas.pb@magdalena-ops.cz
Provozní doba: pracovní dny dle objednání
Více zde: http://www.magdalena-ops.eu/index.php/co-nabizi-magdalena-ops/kontaktni-centra/cas-pribram.html
Než se na první konzultaci objednáte, můžete prozatím prostudovat základní obecné informace pro rodiče zde:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/testovani-na-pritomnost-drog.html
Pokud by něco nebylo jasné, měla jste doplňující dotazy k informacím v odkazech, napište kdykoliv znovu.
Mějte se zatím hezky, přeji, aby se vše začalo ubírat lepším směrem.
S pozdravem MK