MDMA
Anonymka
Dobrý den, ráda bych se zeptala ohledně užívání éčka. Poprvé jsem ho měla asi před 10 měsíci, během léta 3x a naposledy tento pátek. V pátek to byl ještě zbytek z léta, tudíž jsem věděla, co v tom je (nebo jsem si to aspoň myslela). Účinky naběhly klasicky, asi po půl hodině, a někdy během brzkých ranních hodin začaly polevovat (a cyklit se) Co mě zarazilo, bylo to, že mi hrozně otekly rty - opravdu to vypadalo, jako bych byla na trojnásobném botoxu. Nechápala jsem to. až včera odpoledne mi spodní ret trochu splasknul a tak jsem zjistila, že jazyk byl po stranách taky oteklý, a tváře rozkousané (tomu jsem se nedivila). Zajímalo by mě, jestli to mohla být alergická reakce na nějakou příměs v droze. A pokud ano, jak je možné, že v létě se nic z toho nestalo? Mohlo by to být tím, že jsem v pátek měla relativně větší dávku?
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Obávám se, že tímto způsobem přes internet to nepoznáme. Organismus mohl reagovat na vyšší dávku, stejně tak na nějakou příměs v droze.
Také nelze opomenout skutečnost, že se vlastně nijak nedá zjistit (pouze toxikologickým rozborem) co vlastně všechno dané tablety vydávané za extázi obsahují. Není neobvyklé, že plno takových tablet se s účinnou látkou MDMA ani nepotkalo a jejich složení může být všelijaké a různorodé. Tam pak nelze vůbec předpokládat, co mohou organismu, potažmo psychice přivodit za rizika. I kdybyste si pořídila tabletu s obsahem MDMA, stejně pak nelze odhadnout množství účinných látek a množství dalších příměsí.
Z tohoto důvodu nelze moc dobře předem vědět, co a jak bude po konzumaci probíhat, co se bude dít a co s čím bude reagovat (např. při současném užívání nějaké medikace nebo dalších drog).
Obsahy tablet se mohou tak různit, že na podobné otázky bohužel nelze zodpovědně odpovědět, pokud není známo jejich přesné složení.
Každopádně buďte opatrná, a pokud to možné, dalším konzumacím se pokuste vyhnout.
Mějte se hezky, v případě potřeby napište kdykoliv znovu.
S pozdravem MK