léčba
máma
Dobrý den.
Dcera si sama zařídila léčbu v závislosti na pervitinu.Je mi jasné,že bude potřebovat pomoc a podporu.Určitě to nebude nic jednoduchého.Mám dotaz co bude následovat po návratu z léčebny,jak dál motivovat aby to člověk zvládal a nevzdal,má už za sebou léčbu ambulatní kde to bohužel dopadlo tak že dcera opět začala s užíváním drogy.Děkuji za odpověd a přeji hezký den.

Odpověděl: Markéta Kordová
Opět Vás zdravím.
Tak pokud si dcera sama zařídila léčbu, prokázala tím svou motivaci, to je skvělé.
Po návratu z léčby by bylo vhodné navázat na nějakou službu následné péče (tvz. doléčování) a být tak ještě nějaký čas po léčbě v kontaktu s odbornou pomocí (přechod z pobytového programu zpět do běžného života může být náročný). Ale toto vše se řeší ještě během léčby samotné a pracovníci daného léčebného zařízení jistě budou dceru informovat a případně ji doporučí kam se obrátit. Většina léčebných programů má v návaznosti i program následné péče/doléčování.
Vy jako rodič, můžete využívat poradenských služeb pro rodinné příslušníky a během léčby spolupracovat (některá léčebná zařízení nabízí rodin. terapii).
Netuším, kde přesně si dcera léčbu zařídila, mám takový dojem, že jsem Vám posílala kontakty na kolegy z White Lightu a Advaity. Netuším, zda je dcera využila nebo se obrátila někam úplně jinam. Každopádně ať už bude léčba probíhat kdekoliv, můžete se do léčebného procesu zapojit i Vy a průběžně se o všem co budete potřebovat radit a konzultovat, spolupráce rodiny je vždy vítána.
Držím palce, ať se dceři v léčbě daří.
S pozdravem MK