Užívání pervitinu u starších lidí
Katka
Dobrý den,
moje matka (52) začala před 2 lety užívat pervitin injekčně do hýžďového svalu. K tomu se dopuje lékem ELENIUM.
Dnes važí kolem 42 kg (celý život byla hodně štíhlá až vyhublá, ale nyní je to hodně znatelné).
Mám dotaz spíš takový dotaz, jak dlouho to tělo takto staré ženy, které je poškozené celoživotním velmi špatným životním stylem,může vydržet.
A zda je vůbec reálné nějaké přesvědčení k léčbě, kdy je dopovaná drogou svým manželem, který byl zavislý dříve než ona a přivedl ji k tomu (takže je nyní velmi spokojený). Díky

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den Katko.
Vhodná kombinace (léky ze skupiny benzodiazepinů a pervitin) to není.
Jak maminka může konzumace dlouho vydržet, to bohužel neumíme zodpovědně určit. Obávám se, že pokud ji osobně neuvidí a nevyšetří specializovaný lékař, zůstaneme pouze v rovině hypotéz. Někdy je až neuvěřitelné, co organismus vydrží, někdy naopak může vše nabrat rychlý spát. Je to opravdu velmi individuální, na dálku, bez osobního kontaktu a s minimálním množstvím informací těžko dělat nějaké objektivní závěry, bohužel.
Pokud je maminka pod vlivem svého partnera, obávám se, že pokud bude s ním, moc reálné to asi není. I když jak jsem uváděla výše, vše může být pouze v rovině hypotéz. Bylo by možné třeba s maminkou nějak promluvit bez přítomnosti jejího partnera a nabídnout ji pomoc?
Chápu a umím si představit, že jste v těžké situaci. Možná by nebylo zase až tak od věci vše více a podrobněji probrat v osobním kontaktu a dle toho pak naplánovat další vhodné kroky, zvážit možnosti.
Netuším, odkud jste, ale pokud pro Vás není problém Praha, doporučuji se spojit s kolegy z Poradny pro rodinné příslušníky (spadající pod stejnou organizaci jako tato webporadna, kam jste napsala), kontakt níže a podrobněji vše zkonzultovat.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké SANANIM
Školská 30
Praha 1
mapa
Telefon: 284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Provozní doba: od 9h do 19h pracovní dny
Poradnu naleznete v zadní části kavárny Café Therapy (je nutno se předem objednat, viz uvedená telefonní čísla). Poradenské služby jsou poskytovány bezplatně a nezávazně.
Další informace o Poradně naleznete zde:
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Kdyby něco nebylo jasné, potřebovala jste kontakt jinde, neváhejte kdykoliv napsat znovu.
Mějte se zatím hezky, přeji Vám oběma dostatek sil a celkové zlepšení celé situace.
Tak se držte, s pozdravem MK