Zbavení závislosti
Tereza
Dobrý den,
Chodím s přítelem, který je závislý na drogách. Konkrétně na pervitinu(tahle závislost ho provází už od šestnácti, kdy byl na léčení, pár let byl cistej a pak to začalo znovu, včetně toho, že skončil na ulici.matka ho vzala zpátky a v té době jsme se odstěhovali spolu do bytu), každý den kouří trávu (což mi ale nevadí, ale byla bych ráda, kdyby na ni nebyl závislý. Já sama ji kouřím a jsem ráda, že se to pro mě nestalo nutnosti) a pokud jsou k dispozici jakékoliv drogy a léky měnící stav vědomí tak o ně má samozřejmě zájem,alkohol mu taky není cizí, ale toho se nebojím. Teď je mu 26. Není schopen se o sebe sám postarat, věřím, že kdybych se s ním rozešla, tak skončí opět na ulici. Když má mě, nutí ho to alespoň chodit do práce a brání pervitinu omezovat, jelikož dávám najevo odpor. Ale nedokáže s tím očividně přestat. Prohledavam odpadkové koše kde nacházím alobaly a rulicky,v sesitech mám vytrhane kusy papírů na rulicky, po bytě nacházím pytlíky a \"psanicka \",mizí mi peníze které utrácí nejen za drogy ale poslední dobou i za automaty a poker,vidím když nejí nebo má přehnanou chuť na sex a takhle se mi Hrozně hnusi. Vidím jak je zlejsi a bezohlednějsi. Vždycky mi slíbí že toho nechá a že sám chce skončit, ale já už znám lidi co berou drogy a nevěřím jim nic. I kdyby to v tu chvíli myslel vážně, vím že se to změní. A mě už štve dělat mámu, mám ho moc ráda a chci mu pomoct se stát normálním člověkem co si dokáže říct \"ne\" a co se o sebe dokáže postarat a zbavit se depresi. Chtěla jsem mu najít lecebnu ale nemáme peníze abychom dávali desítky tisíc měsíčně a myslím že dochazeni k doktorovi by smysl nemělo. Díky za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den Terezo.
Tak těžko dělat objektivní závěry na základě několika mámo informací přes internet a bez osobního kontaktu, ale když zůstaneme v obecné rovině, těžko osobě, která má problém se závislostí nějaké drogy povolit a nějaké zakázat. Pro závislostní typy lidí je mnohem těžší užívat jen něco a někdy (THC, alkohol...) než udržet abstinenci trvalou. Pokud přítel nevysadí vše (alespoň po nějakou dobu) jen těžko se hne z místa.
Léčení je rozumný nápad a s největší pravděpodobností, dle toho co popisujete i zcela na místě.
Netuším, jak jste přišla na to, že léčba stojí několik desítek tisíc (zřejmě jste měla na mysli nějaké soukromé zařízení).
Existují i jiné možnosti, pro příklad uvedu informace naší terapeutické komunity, viz info v přiloženém odkaze: http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-nemcice-(tkn)/ceny-sluzeb.html.
Další informace naleznete zde:
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-nemcice-(tkn)/poslani.html
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-nemcice-(tkn)/nase-cile.html
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-nemcice-(tkn)/komu-je-tkn-urcena.html
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-nemcice-(tkn)/co-nabizime.html
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-nemcice-(tkn)/principy-prace.html
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-nemcice-(tkn)/prijem-klientu.html
Prostuduje informace v odkazech, pokud Vám něco nebude jasné, budete potřebovat se na něco doptat, tak neváhejte napsat kdykoliv znovu.
Mějte se zatím hezky, s pozdravem MK